Senaste nytt

Återbetalning av Optiontown på resor efter 25 april?

Foffer

Medlem
Jag skrev till SAS och bad om ett skriftligt utlåtande så jag har på fötterna mot AMEX/Paypal.
Men jag har fortfarande inte hört något från dem i ärendet. Har gått fem dagar nu...
Dela gärna med dig när/om du får svar, jag sitter i exakt samma sits som den du beskrev ovan...
 

SNIFF

Medlem
Jag ringde supporten igen, det var mycket bra bemötande från alla inblandade!
De kollade med både customer relations och sina supervisors. De kan inte skriva ut ett intyg åt någon. Det måste någon på huvudkontoret göra.
Ringde huvudkontoret och har nu fått tag i någon higher up på huvudkontoret inom relationship management som lovade att försöka hjälpa mig att åtgärda det här. Jag tryckte på vikten av att det blir en generell lösning och inte bara för mig.

Ironiskt nog svarade inte SAS Pressjour när man ringde dem. Begärt att få tala med SAS Pressavdelning för att de ska uppdatera pressreleasen så att det framgår att man inte får uppgraderingar av OT. Så man kan hänvisa till den igen/på nytt.

Update [2016-05-12 09:40]: SAS Pressavdelning skulle se över pressreleasen och vad de kunde göra i kommunikationsärendet.
 
Last edited:

SNIFF

Medlem
Fick svar efter 6 dagar från Goldsupporten som i stort sett sade följande:
"Nej, vi tänker inte skriva ett sådant intyg eller hjälpa dig."
 

SNIFF

Medlem
Nu har jag fått ett svar från SAS Presschef, om man behöver en kopia på det eller så kan jag fwd:a det till personen som behöver.

Jag outar inte vem som är, det så man inte behöver få sitt namn spritt på ställen som man inte har kontroll på.

Viktigt att poängtera är att jag bad om ett kort och koncist svar, vi hade en längre diskussion på telefon! Så ingen tänker att det var ett otrevligt och kort svar!

SAS Presschef skrev:
Hej SNIFF.

SAS har sagt upp avtalet med Optiontown per den 25 april. Möjligheten att köpa en uppgradering hos SAS flyttade då till Upgrade. Uppgraderingar gjorda efter den 25 april via Optiontown kommer inte att gå igenom. SAS har inte möjlighet att besvara frågor kring enskilda uppgraderingar gjorda hos Optiontown. Vi hänvisar Optiontowns kunder att kontakta företagets kundtjänst.

Med vänliga hälsningar

N. N.
Presschef Sverige
Scandinavian Airlines
 

Abbs

Medlem
Fick nu mail om att min OT för ARN-EWR 11e juni ej gått igenom och pengarna kommer inom fem arbetsdagar. Snart lossnar väl övriga segment :)
 

Vaniljvodka

Medlem
Fick nu mail om att min OT för ARN-EWR 11e juni ej gått igenom och pengarna kommer inom fem arbetsdagar. Snart lossnar väl övriga segment :)

Jag har ARN-LAX en dryg vecka tidigare men har ännu inte fått nåt besked från OT. Trots ett par samtal till dom. Irriterande.
 

Johanna

Medlem
Fått besked om min sista OT den 17/5 att den inte gått igenom och att pengarna ska betalas tillbaka. Det här har ingen av de skött bra.
 

JohanA

Medlem
Fått besked om min sista OT den 17/5 att den inte gått igenom och att pengarna ska betalas tillbaka. Det här har ingen av de skött bra.
Var är de som inte skötts bra? Att den inte går igenom och att pengarna ska betalas tillbaka är ju precis så som det ska vara.
 

Johanna

Medlem
Var är de som inte skötts bra? Att den inte går igenom och att pengarna ska betalas tillbaka är ju precis så som det ska vara.
Att dom väntat så länge. Jag var i kontakt med dom direkt den 25/4 och de lovade återbetalning. Har sedan ringt dom och dom lovat återbetalning. Men de väntar tills flighten har gått innan dom återbetalar. Dom vet att dom inte kan sälja den tjänst de sålt. Då borde de återbetala pengarna direkt.
 
Toppen