Senaste nytt

Åt gratis i loungen under ett år - Kreativ användning av förstaklassbiljett

Skulle man kunna göra detta med SAS? Jag reser några enstaka gånger per år och alltid i Go, så jag har bara Basic-status hos SAS. Men det vore ändå trevligt att ta sig in i loungen de gånger jag flyger.

Säg att jag har en biljett ARN - CPH. Sedan köper jag ytterligare en biljett samma dag till en valfri destination, men i SAS Plus med Full Flex. På flygplatsen går jag igenom säkerhetskontrollen och använder sedan min Plus-biljett för att ta mig in i loungen. Väl i loungen avbokar jag min Plus-biljett och får pengarna tillbaka. Skulle detta funka?

Det enda jag tänker på är, kan man avboka biljetten efter att man checkat in?

Sen är ju dessutom frågan om man verkligen vill sjunka så lågt.. :rolleyes:

Det er nok nemmere at betale de 219kr det koster at komme ind...
 

Jonas C

Medlem
Skulle man kunna göra detta med SAS? Jag reser några enstaka gånger per år och alltid i Go, så jag har bara Basic-status hos SAS. Men det vore ändå trevligt att ta sig in i loungen de gånger jag flyger.

Säg att jag har en biljett ARN - CPH. Sedan köper jag ytterligare en biljett samma dag till en valfri destination, men i SAS Plus med Full Flex. På flygplatsen går jag igenom säkerhetskontrollen och använder sedan min Plus-biljett för att ta mig in i loungen. Väl i loungen avbokar jag min Plus-biljett och får pengarna tillbaka. Skulle detta funka?

Det enda jag tänker på är, kan man avboka biljetten efter att man checkat in?

Sen är ju dessutom frågan om man verkligen vill sjunka så lågt.. :rolleyes:

Prisskillnaden till SAS Plus brukar ibland inte överstiga mer än ett par hundralappar. Känns nog mer värt än att krångla med full-flex biljetter.
 

Najk

Medlem
Prisskillnaden till SAS Plus brukar ibland inte överstiga mer än ett par hundralappar. Känns nog mer värt än att krångla med full-flex biljetter.

Precis, ofta skiljer det bara ett par hundra. Det är ju en ren plus-affär om man ser till lite loungesnack och mat och dryck på planet.
 

Yoghurt

Medlem
Tack för era svar, tolkar det alltså som att det skulle vara fullt möjligt. Självklart vore det enklare att antingen köpa en Plus-biljett, köpa sig in i loungen eller be någon vänlig själ här på Businessclass att släppa in en, men det vore kul att göra det bara för sakens skull. Kanske blir ett försök nästa gång som jag är ute och reser? :rolleyes:

Glöm inte fast track om man saknar status.
Perfekt! Det skulle även funka som ett sätt att få tillgång till fast track.. ;)
 

Dr. Miles

Expert
Vid immigration på Singapore Changi stod en skylt där de skrev typ:
om man inte har avsikt att flyga men ändå försöker att ta sig till transit area. Då finns det risk att gripas (arrestable).

Antagligen det fanns någon/några som gjorde liknande sak som kinesiska gubben som nämndes i första inlägget.
 

NotRyan

Medlem
Vid immigration på Singapore Changi stod en skylt där de skrev typ:
om man inte har avsikt att flyga men ändå försöker att ta sig till transit area. Då finns det risk att gripas (arrestable).

Antagligen det fanns någon/några som gjorde liknande sak som kinesiska gubben som nämndes i första inlägget.
Nja, med det menas nog om man försöker ta sig in utan biljett/resedokument :)
 
Toppen