Senaste nytt

Åt gratis i loungen under ett år - Kreativ användning av förstaklassbiljett

gdaily

Medlem
Kanske döpa om den här tråden, så att det inte kommer ett nionde och tionde inlägg om samma sak snart? Det är ju inte intiutivt att det det här handlar om gratisätaren...
 

agehall

Medlem
Hmm, nu anar jag ugglor i mossen. Enligt den där artikeln försöker ju China Airlines säga att det inte går att göra detta alls eftersom man måste checka in för att komma till loungen. Det har ju inget med varandra att göra - det går ju utmärkt att boka om efter att man checkat in så länge biljetten tillåter det.
 

Yoghurt

Medlem
Skulle man kunna göra detta med SAS? Jag reser några enstaka gånger per år och alltid i Go, så jag har bara Basic-status hos SAS. Men det vore ändå trevligt att ta sig in i loungen de gånger jag flyger.

Säg att jag har en biljett ARN - CPH. Sedan köper jag ytterligare en biljett samma dag till en valfri destination, men i SAS Plus med Full Flex. På flygplatsen går jag igenom säkerhetskontrollen och använder sedan min Plus-biljett för att ta mig in i loungen. Väl i loungen avbokar jag min Plus-biljett och får pengarna tillbaka. Skulle detta funka?

Det enda jag tänker på är, kan man avboka biljetten efter att man checkat in?

Sen är ju dessutom frågan om man verkligen vill sjunka så lågt.. :rolleyes:
 
D

Deleted member 4971

Guest
Skulle man kunna göra detta med SAS? Jag reser några enstaka gånger per år och alltid i Go, så jag har bara Basic-status hos SAS. Men det vore ändå trevligt att ta sig in i loungen de gånger jag flyger.

Säg att jag har en biljett ARN - CPH. Sedan köper jag ytterligare en biljett samma dag till en valfri destination, men i SAS Plus med Full Flex. På flygplatsen går jag igenom säkerhetskontrollen och använder sedan min Plus-biljett för att ta mig in i loungen. Väl i loungen avbokar jag min Plus-biljett och får pengarna tillbaka. Skulle detta funka?

Det enda jag tänker på är, kan man avboka biljetten efter att man checkat in?

Sen är ju dessutom frågan om man verkligen vill sjunka så lågt.. :rolleyes:

Känns som onödigt jobb när du kan fråga någon här att bjuda in dig i loungen :)
Men den här informationen hittar jag på SAS

"Hur sent kan biljetten bokas om?

Om du reser med SAS Inrikes eller inom Europa så kan du boka om fram till 1 timme innan avresa (den som är först av nya eller gamla avresetiden). EuroBonus-resor kan du boka om fram till dagen före utresan (om poängen inte förfallit).

Ordinarie biljetter för poäng kan bokas om enligt prisklassens regler.

För övriga resor hänvisar vi till SAS Customer Contact Center för information."

"Kan jag boka om efter att jag checkat in?

Du kan boka om din flygbiljett även om du hunnit checka in.

Ta först bort incheckningen via sas.se, omboka sedan via länken i e-posten med bekräftelsen eller kontakta SAS Customer Contact Center."
 
Last edited by a moderator:
Toppen