Senaste nytt

Åren går - jag fyller femtio år!

Stefan62

Medlem
Önskar förslag på vad man kan göra för att "fira" sina femtio år!

Flyga någonstans eller flyga hela dygnet med den/de närmaste...jag vill göra något annorlunda och vad gör man som BC-medlem då?

Som Ni förstår är jag villrådig och önskar tips!
 

Senator

Moderator
Nu fyller jag "bara" 40år :cool:, men min plan är:
Washington DC med en polare med LH F (förra helgen) och St. Regis
Thailand över påsk med en annan polare som bor i Taiwan, flyg med LX eller TG i F, och olika hotell på Phuket, Phi Phi, och Bangkok
Hoppas min mor mår bättre efter sommaren, så tar jag en resa till New York med mor och far i BA F tänkte jag
 

henrik l

Medlem
Själv åker jag till Svalbard nu i med familjen på EB-poäng som skulle brännas. Annars kan du ju testa en ide som jag hade men inte kollat upp än, kan man ta en "Round the World över en Week-end":cool:
 

Matsson

Medlem
En klassiker kan vara att fira på Nya Zeeland,sedan snabb flight till Franska Polynesien eller liknande.Ställ sedan tillbaka klockan 23 timmar och fira en gång till. Själv fyllde jag tyvärr 50 förra året.inte kul, skulle gärna flugit motsatt håll och möjligen sluppit att bli äldre......
 

ulagun

Medlem
Grattis på 50-årsdagen!!
Beror lite på om/vilka hotellprogram du är med i.

Några nätter på verkliga lyxhotell kan vara en idé.
Själv stannade hustru och jag några nätter på Emirates Palace i Abu Dhabi jul/nyår. bokade då de hade 40% rabatt erbjudande.
Om manär van vid Radison m.fl. så är det en fantastisk upplevelse.
Luxury 5 Star Hotel Abu Dhabi | Emirates Palace by Kempinski

Vi flög TK och som noterats tidigare på BC är de utmärkta att flyga med och du får loungen i IST som bonus. ;-)

Bokade Paris under SAS 16/3 erbjudande.
Med hiskeliga 100.000 HH-poäng får vi två nätter på Waldorf Astoria i Versailles. Lade dessutom till lite för uppgradering.

Versailles Luxury Hotels & 4 Star Vacations - Trianon Palace Versailles, A Waldorf Astoria
 
Själv fyller jag 30 iår. Tyvärr finns det inte pengar till några F eller C biljetter. Däremot tar jag ut lite komptid och drar till San Francisco i 9 nätter och bor på Grand Hyatt om en månad ungefär. Funderar på att hyra en Mustang cab. Sen en 3 nätters visit till Shanghai för 20000poäng.
 
Jag säger bara en sak: Don't.

Hyrde själv en Ford Mustang för ett par år sedan och den var hemsk att köra. En cab är säkert roligare, men ta hellre något annat än en Mustang.

Ok tack för tipset :)

Får se vad det blir. Svårt o hyra en 1969 Ford Mustang Fastback o dundra upp för backarna med. What a shame
 
Toppen