Senaste nytt

Å nej. Berätta inte detta på bc.se. EBG för 3975 NOK.

A

Aurora

Guest
Med tanke på att man inte får flyga samma riktning två gånger blir det utmaning att klämma in loungebesök alla dagar skulle jag tro?

Jeg har skrevet en utførlig beskrivelse av dette i denne tråden: SAS EuroBonus Segment Run med Widerøe på Norge inrikes flygningar | Sida 3 | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor , hvor alle disse tingene tas opp. Så jo, du kan fly samme retning 4 ganger (altså 4 tur/retur, eller totalt 8 segmenter) :)

I tillegg kan jeg jo og gjenta det jeg har skrevet i den andre tråden: billettene bookes i både business class, economy premium og economy.
 

mha321

Medlem
Med tanke på hur fint Norge är sommartid, och framförallt i de norra regionerna känns det som en reell möjlighet att förena nytta med nöje =)
Absolut! Det var en blandning mellan skämt och allvar :)

Det är väl den typen av utflykter som biljettlösningen skapades för, snarare än gör ett rent status-run dessutom.
 
A

Aurora

Guest
Om jag är ute efter poäng och inte segments, kommer jag då tjäna 500 p per flygning med Widerøe på dom komersiella linjerna? EuroBonus partners - Widere - SAS

Som jeg skrev i denne tråden: SAS EuroBonus Segment Run med Widerøe på Norge inrikes flygningar | Sida 3 | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

"What is even more interesting, er at billettene bookes i flere forskjellige billettklasser. Avhengig av hva som er tilgjengelig. Det er altså ikke bare economy low (250EB points) som bookes, det er også premium economy (500EB points) OG business class (1000EB points). Jeg booket 30 turer for vedkommende hvor 10 turer ble business class, 7 ble premium economy og resten økonomi med restriksjoner. Altså nesten en 1/3-fordeling på alle klasser. Dette er VELDIG bra, med tanke på hvor mye bonuspoeng man faktisk drar inn! For nerdene er det klasse Y, D og V man bookes på. Men igjen, det er helt tilfeldig hva du får når du har valgt ruten du vil fly. Du har ingen påvirkningskraft på hvilken klasse du blir booket i, annet enn at du selvsagt kan "lete" etter business class-billetter hvis du trakter etter disse spesifikt."

:)

Forøvrig ble jeg litt usikker på om economy low faktisk er 250p eller om det er 500p det og. "I verstefall" får man 500p for laveste klasse, dermed blir det mytji poeng med gullbonus på toppen :)
 

h9kh9k

Medlem
Med tanke på hur fint Norge är sommartid, och framförallt i de norra regionerna känns det som en reell möjlighet att förena nytta med nöje =)
Fast kan ställa till problem att tälta, har en gång stått på Bergens flygplats redo att ta bussen ut för 2 veckors vandring över Hardangervidda och upptäcket att tältet och resten av packningen blev kvar i Köpenhamn. Som tur var lokaliserades ryggsäcken och dom kunde flyga upp den 4 timmar senare och jag kom iväg även om första dagens etapp fick kortas ner.

Lite OT, men sådär i efterhand, hade jag kunnat få någon ersättning för övernattning på hotel om mitt tält inte kommit fram?
 
Toppen