Senaste nytt

Äventyr över jul/nyår, låt fantasin flöda!

Agö

Medlem

perhording

Medlem
Flyg till Panama. Segla med tex m/s Mintaka från Panama till Cartagena i Colombia. Ta ett lerbad i vulkanen El Totumo. Ta bussen till Santa Marta och besök Tayrona National Park. Gör en sexdagars djungel-trekking till Ciudad Perdida. Avsluta sedan i fantastiska Bogotá och flyg hem därifrån.

Jag skulle gärna göra allt detta en gång till...
 

Brandten

Medlem
Jag tog mig aldrig till Durban, men har fått intrycket att Durban inte är en riktigt lika trivsam stad?
Det beror på. Vi har bott i Durban och det kändes lite som "hemma" när vi var där i februari och kom från Kapstaden. För oss trivdes vi bättre där. Dock är ju variationen i Kapstaden svår att bräcka i någon annan stad så den kan nog upplevas som lite mer trivsam som turist.
 

ulagun

Medlem
Har inte Lufthansa skjutit på starten av Panama-linjen till mars nästa år?
Lufthansa Delays Panama City Launch to March 2016 | Airline Route
Agö, ett stort tack för den upplysningen.
Gick in och kollade på "my bookings" på min My booking sida på Lufthansa.
Enda som finns kvar av vår Panamaresa var CPH-FRA.:mad:
Märkligt ingen info från Lufthansa inget förslag på alternativ. Inte ett ljud från dem.
Har förgäves försökt få rätsida genom att ringa deras "customer support" utan framgång.
Mejlat dem och får se vad som händer. Troligtvis en strulresa med transfer i USA med United som inte är min absoluta favorit. Alltså allt vi ville undvika
 
Last edited:

Agö

Medlem
Agö, ett stort tack för den upplysningen.
Gick in och kollade på "my bookings" på min My booking sida på Lufthansa.
Enda som finns kvar av vår Panamaresa var CPH-FRA.:mad:
Märkligt ingen info från Lufthansa inget förslag på alternativ. Inte ett ljud från dem.
Har förgäves försökt få rätsida genom att ringa deras "customer support" utan framgång.
Mejlat dem och får se vad som händer. Troligtvis en strulresa med transfer i USA med United som inte är min absoluta favorit. Alltså allt vi ville undvika
Läs gärna denna tråd, tar upp bl.a. Panamagrejen.

Lufthansa ställer in Flyg, Ingen ombokning säger resebyrå | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 

Palazzi

Medlem
Lär väl finnas massor med alternativ där COPA flyger sista biten. De flyger ju till nästan alla platser i mellanamerika, varav flera också tjänas av Lufthansa.

Är det inte en bokning i F finns kanske aernativet att flyga TAP från Lissabon. Vet inte vilken kvalité de erbjuder ska jag erkänna...
 

olo

Medlem
Lufthansa flyger dessutom till Bogota (där det brukar finnas lediga platser), varifrån både Copa och Avianca har bra anslutningar till Panama City, så det finns inga skäl att åka via USA, om det inte önskas.
 
Toppen