Senaste nytt

Är SPG något för mig?

nilsson

Medlem
Jag har aldrig någonsin sett ett lägre pris på hotels.com än på spg.com för deras hotell. Jag är visserligen platinum, men det ger ingen rabatt på priserna (förutom explicita promos).
 

BOTL

Medlem
"Pondusmage" i all ära men den blir svår att matcha till någon hotellstatus.
Du har ingen status hos flygbolag heller? Det kan gå att matcha ibland också ifall man ej har någon hos hotellkedjor :)

Kanske lite OT men matchar nån hotellkedja MC platinum? För det har jag ifall det hjälper.
 

agehall

Medlem
Har väldigt svårt att tro att någon skulle matcha det för det har ju inget med status hos hotell/flyg att göra. Däremot ingår det i vissa kort som en förmån att man får status med vissa kort.
 

rvarttinen

Medlem
Skulle du rekommendera nåt särskilt lojalitetsprogram där man enklast når en nivå med lite förmåner?

Kan även bero en del på vilket kreditkort du har och använder. Själv fick jag SPG Gold av AMEX och nyttjat det sedan dess - ångrar inte att vi oftast bor på något hotell i Starwood. Som en del andra i tråden redan nämnt så har de en del både lyxiga och roliga hotell.

Alt. skulle vara SLH, då når du en slags status redan i och med att du har kortet och efter ett par vistelser så får du lite mer. Men, dessa hotell ligger i ett prisspann som ligger över (och ibland långt över!) de flesta andra. Men, ack , vilka små roliga hotell det är. Har ofta dessa som andrahands val.
 

JSQ

Medlem
Amex Platinum har gett SPG Guld i Sverige tidigare, lite osäker hur det är nu

Verkar fortfarande gälla:

Platinum ger dig också tillgång till medlemskap i flera hotells och hyrbilsföretags lojalitetsprogram på en högre nivå:

  • Club Carlson - Gold
  • Hilton Hhonors - Gold
  • MeliáRewards - Gold
  • Scandic Friends - 3rd floor
  • Shangri-La Golden Circle - Jade
  • Starwood Preferred Guest - Gold
  • Hertz#1Club ®- Gold
  • Avis Preferred
 
Toppen