Senaste nytt

Är SAS Plus saver på interkontinentalt borttaget?

Henrico

Medlem
Hej,

första inlägget, åtminstone under detta namn.. Verkar ha tappat bort min väldigt gamla inloggning. :)

Jag har åkt vad som kallats SAS Plus Saver när jag har åkt till USA sista 5-6 gångerna, har varit helt OK priser (ca $2000 ToR med connection inrikes med United) och framförallt bra peggat för att göra en OT till Business, med 100% (!) lycka bör tilläggas.

Nu när jag tittar på mina resor i Nov, Jan och Apr verkar det inte finnas SAS Plus Saver för någon av resorna, och hamnar man på ordinarie priser för SAS Plus känns det ju som det finns mer prisvärda flygbolag att välja med både bättre flygmaskiner och service.

Är det så att Plus Saver biljetterna är helt borttagna eller vad har hänt?
 

Henrico

Medlem
Helkonstigt, lägger jag resan i maj eller juni 2015 dyker de helt plötsligt upp igen upptäckte jag nu när jag labbade lite, men jag har aldrig haft mer än 4-6 veckor framförhållning tidigare. (Finns business saver på samtliga datum jag kollar, men det förbjuder min resepolicy tyvärr. :) )

Tack för att jag nu vet att de finns kvar åtminstone!
 

Henrico

Medlem
Lite uppdatering på detta.. Saver gäller enbart på resor som är över 6 dagar eller inkluderar natt mellan lördag-söndag.

Dock gjorde jag nu upptäckten att om jag bara bokar till ORD/EWR i januari så får jag Saver, direkt jag lägger till ett inrikeshopp i USA så försvinner Saver vilket gör att priset hoppar från 10 kkr -> 23 kkr (!) mot ca 14-16 som jag är van vid. Resultatet blir ju att jag inte bokars SAS om vi säger så...
 
[QUOTE="Henrico, post: 275918, member: 7526"Dock gjorde jag nu upptäckten att om jag bara bokar till ORD/EWR i januari så får jag Saver, direkt jag lägger till ett inrikeshopp i USA så försvinner Saver vilket gör att priset hoppar från 10 kkr -> 23 kkr (!) mot ca 14-16 som jag är van vid. Resultatet blir ju att jag inte bokars SAS om vi säger så...[/QUOTE]
Det där fenomenet är förbannat irriterande. Jag har försökt göra en bokning till USA i business till destinationen dit SAS flyger, och sedan försökt ändra biljetten genom att lägga till en inrikesflight i USA. Minns inte vad det skulle kosta, men hade jag köpt sista flighten själv hade det kostat några hundra dollar. SAS ville ha en fruktansvärt orimlig summa. Antar att det beror på det du skriver...
 

Henrico

Medlem
Ja, det ännu löjligare är att SAS Business Saver fungerar hela vägen och är bara ca 500 kr dyrare än vad SAS Plus nu blir, så man kan ju nästan gissa på att de gör detta för att sälja slut dem först.

Problemet är ju bara att de flesta företag har hårda restriktioner på Businessbiljetter om man inte är VP och högre så det är skitsamma vad det kostar... :)
 

Henrico

Medlem
Hur blir en SAS Plus biljett på inrikes USA med tex United? Blir det Business?

Nix, boskapsklass - inte ens deras Economy Plus som bara är lite mer benutrymme får man om man inte har tur och blir uppgraderad på Star Alliance status eller betalar ca $60 per väg på egen hand.

Lite beigt faktiskt, problemet är väl att själva Economy plus inte är en bokningsklass utan bara ett "tillval/platsbokning" om jag förstått det rätt.
 

agehall

Medlem
Misstänker att problemet är att SAS Plus mappar till de dyraste bokningsklasserna i economy hos andra bolag...
 
Toppen