Senaste nytt

Är SAS Lounge på Landvetter öppen ?

Canadien

Medlem
Även eurowings?
Möjligen om du är Senator eller HON, men selected airports kan mycket troligt innebära ej Göteborg

Passengers who book our BIZclass fare or travel with us as a Miles & More HON Circle Member or Senator in the SMART fare are entitled to lounge access at selected airports.

Miles & More Frequent Travellers in the SMART fare receive access exclusively to the Lufthansa, Austrian Airlines and Swiss Business Lounges as well as to Brussels Airlines' and Eurowings' own lounges.
 

Berglund

Medlem
SAS borde väl tjäna en del pengar på loungen från sin *A-vänner när vi reser med tex TK i business och besöker loungen?
Om du tror att det finns "en del pengar" att tjäna på att driva lounge på GOT så bjuder jag in dig till att prova!

[ironi] Det är naturligtvis så att SAS gladeligen tackar nej till "en del pengar" mitt i en kris, enbart för din och dina medresenärers säkerhets skull... [/ironi]

Alldeles självklart är loungen en förlustaffär och har setts som lite av en service och konkurrensfördel men när pengarna tröt, så rök den direkt. Har man inga pengar, kan man inte hålla sig med förlustverksamheter för att vara bussig och man har absolut inte råd med någon hög svansföring.
 
Tror @Berglund är cynisk och rätt ute här.

LH gruppen gör ju samma grej, stänger ner loungen utanför sina hubbar, ta Bremen som ett exempel.
Där stängde man ner loungen trots en hel del flygrelaterat runt omkring flygplatsen.

Screenshot 2021-10-25 at 18.26.56.png


Med detta i bakhuvudet kan man ju bli lite orolig för SAS loungen på GOT dock så är jag nog försiktigt positiv till att den kommer återuppstå när väl, eller snarare OM, SAS kommer upp i forn stora, pre-pandemi, trafik från GOT.
 
Om du tror att det finns "en del pengar" att tjäna på att driva lounge på GOT så bjuder jag in dig till att prova!

[ironi] Det är naturligtvis så att SAS gladeligen tackar nej till "en del pengar" mitt i en kris, enbart för din och dina medresenärers säkerhets skull... [/ironi]

Alldeles självklart är loungen en förlustaffär och har setts som lite av en service och konkurrensfördel men när pengarna tröt, så rök den direkt. Har man inga pengar, kan man inte hålla sig med förlustverksamheter för att vara bussig och man har absolut inte råd med någon hög svansföring.
Det var en fråga. Tack för svar! Du behöver inte överdriva för att få likes
 
Toppen