Senaste nytt

Är SAS Lounge på Landvetter öppen ?

ulagun

Medlem
Om jag ska vara ärligt tror jag inte SAS loungen någonsin kommer öppna på GOT igen.

Jag tror vi framöver bara kommer se lounger på ARN, OSL och CPH. Resten försvinner. Framförallt när de märkt att kunderna kommer ändå.
Gäller inte bara GOT. Cafeloungen MMX stängd för all framtid.
Dock påpekandet att "kundetna kommer ändå" är min personliga uppfattning att det finns en gräns där även vi (typ gold for life) börjar överväga boka low cost flyg, då det inte längra är några fördelar betala mångdubbelt för absolut inget extra.
 

Andreas.Net

Medlem
Om det nu är så att SAS lounge på GOT aldrig mer kommer öppna tycker jag att det är under all kritik och väldigt fult av SAS att gömma sig bakom pandemin. Rent spontant tycker jag ändå att det borde finnas ett kundunderlag även om GOT är en väldigt liten flygplats, det är ändå flygplats för sveriges näst största stad.
 

palmen

Moderator
Om det nu är så att SAS lounge på GOT aldrig mer kommer öppna tycker jag att det är under all kritik och väldigt fult av SAS att gömma sig bakom pandemin. Rent spontant tycker jag ändå att det borde finnas ett kundunderlag även om GOT är en väldigt liten flygplats, det är ändå flygplats för sveriges näst största stad.
Finns ju ingen lounge i Danmarks näst största stad heller. I Norge så finns några café lounger som inte ens är jämförbara.
Spelar nog ingen roll hur stort/litet Göteborg är om det inte finns underlag eller ekonomi i det. Vill de inte driva det själva kan de ju alltid göra en deal med Vinga.
 

crown

Medlem
Med tanke på att man renoverade den ganska nyligen och den ofta är ganska full så vore det konstigt om den inte öppnade igen när trafiken återgår mer mot det normala. Att den är stängd nu känns ju inte så konstigt med tanke på hur få flyg SAS själva har till framförallt Köpenhamn men även Arlanda. Som det är nu är det ju ganska svårt att överhuvudtaget flyga med SAS från Göteborg då bytena ofta blir orimligt långa.
 

GOTBound

Medlem
Killgissning:
Loungen återuppstår men inte som SAS utan antingen som Lufthansa eller Star Alliance lounge där SAS köper in sig istället för att driva den. SAS kör chicken race med LH ang. driften men har förlorat hitintills.

Det som talar emot detta är dock att LH köpt in sina passagerare, om än tillfälligt, till Vinga lounge.
 

pswe

Medlem
Killgissning:
Loungen återuppstår men inte som SAS utan antingen som Lufthansa eller Star Alliance lounge där SAS köper in sig istället för att driva den. SAS kör chicken race med LH ang. driften men har förlorat hitintills.

Det som talar emot detta är dock att LH köpt in sina passagerare, om än tillfälligt, till Vinga lounge.
Med all respekt, men tror betydelsen av Landvetter överskattas något om hoppet står till Star Alliance lounge med tanke på var i världen de övriga finns.
 
Besökte Vinga igår med LH biljett. Tycker SAS kunde bjuda in sina EBD till Vinga iom avsaknad av egen lounge. Då hade EBD fått ett värde.
 

MartinH

Medlem
Turkish har 2 flyg om dagen till Miami MIA och de har 2 lounger på MIA. De har 2 flyg till GOT...bara en tidsfråga innan de smäller upp en lounge på GOT :rolleyes:
 
Toppen