Senaste nytt

Är SAS Lounge på Landvetter öppen ?

Andreas.Net

Medlem
Nu är det äntligen snart dags för mig att ge mig ut och flyga igen och rutten blir Landvetter - Munchen med lufthansa.
Då man inte har flugit sen 2019 så är jag ju lite sugen på att besöka en lounge, är det någon som har koll på om SAS lounge på landvetter är öppen än, som jag förstod det så har den varit stängd tidigare uner pandemin ?

/Andreas
 

Andreas.Net

Medlem
Det var ju trist även om just den loungen inte är mycket att hänga i granen så tycker jag ändå det är rätt skönt att sitta där, brukar vara rätt lungt och tyst. Det blir väl att besöka lounge i Munchen på hemvägen istället då.
 

GOTBound

Medlem
Vinga lounge ska ha öppet om du har PP.
Vinga lounge bryr sig inte lika mycket om vår säkerhet och välbefinnande som SAS gör [skall läsas med en portion ironi].
Vinga lounge är i princip som pre-Covid gällande utbud, var dock ett par gången under fotbolls EM som ölkranen hade en pre-emptive "tillfälligt ur funktion" lapp på sig, ofta i korrelation till andelen passagerare på GOT i landslagströjor.
 

Davvelavve

Medlem
Vinga lounge bryr sig inte lika mycket om vår säkerhet och välbefinnande som SAS gör [skall läsas med en portion ironi].
Vinga lounge är i princip som pre-Covid gällande utbud, var dock ett par gången under fotbolls EM som ölkranen hade en pre-emptive "tillfälligt ur funktion" lapp på sig, ofta i korrelation till andelen passagerare på GOT i landslagströjor.
Har dom toaletter inne i loungen (vinga)? Har för mig att dom inte hade det när jag var där sist vilket var ett par år sedan. Dom har väl sprit så man kan grogga lite också.
 

GOTBound

Medlem
Har dom toaletter inne i loungen (vinga)? Har för mig att dom inte hade det när jag var där sist vilket var ett par år sedan. Dom har väl sprit så man kan grogga lite också.
Precis utanför till höger om utgången/vänster om ingången, dock var de avstängda periodvis för reparation/renovering i maj/juni.
Spriten var framme redan till frukost vissa av dagarna då jag frekvent passerade loungen under ett par hektiska veckor i maj-juni.
 

JacobGBG

Medlem
Stängd lounge, det snåla utbudet av direktflyg, och tillgången på awards har i allmänt gjort det väldigt svårt att motivera status med SAS under pandemin. Hoppas innerligt att det vänder nu.
 
Toppen