Daniel Larsson
Medlem
Jag tillhör kategorin jag betalar mer för att kunna dricka mer ,det är ju därför jag flyger Premium
Jag tillhör kategorin som flyger en hel del longhaul i tjänsten för en arbetsgivare som ej accepterar business. I mitt fall är PE produkterna räddningen, i de fall de går att finna till rimliga priser. Tittar nu på en repa jag behöver göra till Shanghai i Augusti. SAS Plus går på mina datum på ca 17 000 SEK vilket ej kommer godkännas enligt policy. Lufthansa PE finns för 10 500 SEK vilket blir billigare än SAS Go samma datum. Gällande produkten i sig så gillar jag hårdvaran skarpt. Nej det är inte business men ett stort extra värde med den något bättre reclinen samt avståndet till stolsgranne. Gör man som jag 4-8 longhaul/år med en "No business class policy" sår är premium economy guld värt!
Ett litet PS. Är nu inne på andra året som EBD med 6 longhauls med SAS i baggaget som Diamond. Har dock inte sett röken av CU. Får fler op-ups på Lufthansa som *A Gold........ Ds.
Det där fick jag googla. Vem vet, hänger jag här tillräckligt länge kanske jag kan föra en konversation med en dansk där det inte bara är dansken som förstår vad vi pratar om...
Den där var riktigt bra.Jasså du tror det, vänta bara tills det handlar om att räkna
Ja asså nu syftade jag på vardagliga konversationer som att beställa en öl eller be om mer bubbel, inte på matematiska resonemang långt bortom universitetsnivån.Jasså du tror det, vänta bara tills det handlar om att räkna
Visa mig valfri longhaul där billigaste Plus bara kostar 1500 mer än billigaste go på en affärsresa Måndag ut, Torsdag hem.
För leisure kan det möjligen gå att hitta men tvivlar på att Go light plus 1 bagage bara är 1500kr billigare än Plus Saver. Eller vad nu klasserna heter.
Ja de flesta SAS Plus ligger på 20k när man åker med jobbet mitt i veckorna till USA.. Enda gången man som privatperson slår till på Plus är ju vid F&F.
Med det sagt så är ju SAS Plus det lägsta som man kan förnedra sig till... annars får det bli C.