Senaste nytt

Är Lufthansa business class verkligen så dåligt?

micsjo

Medlem
Om du syftar på min kommentar så menar jag att kabinpersonalen är lika snorkig och nonchalant på både kortdistans och långdistans och det gäller framförallt i Business eftersom det är där man borde kunna räkna med en trevlig service.

Jag har alltid haft trevlig crew. Dock inte flugit LH longhaul senaste tre åren, bara intra-Europa men innan dess en hel del MUC-PEK. Men du kan så klart haft otur med dina flygningar också.

Men å andra sidan pratar jag tyska. Jag antar att det underlättar också.

Utöver det upplever jag LHs business-produkt som helt enkelt bra.
 

MartinH

Medlem
Har bokat LH till HKG i nya 747-800. "Knoppen" är all business, någon av er som har prövat och vill ge en kommentar.
Har flugit 747-8 BLR-FRA och FRA-MEX, båda gångerna på övervåningen. Nya stolen är ju som nämnts bättre än den gamla och den mindre kabinen på övervåningen känns betydligt trevligare och "lyxigare" än t.ex. den gigantiska C-kabinen på 380.
 

Stefan62

Medlem
Jag kommer att åka LH longhaul i C om någon vecka och det blir första gången. Tidigare enbart shorthaul med LH.

Jag är övertygad om att servicen är bra och att det endast är detaljer som finsmakare reagerar på - min inställning är att jag kommer att bli nöjd. Med tanke på kostnaden så räknar jag med att allt är ok.

Lufthansa har trots allt överlevt som flygbolag, utan att för den skull dumpa priser....
 
A

Aurora

Guest
Jag kommer att åka LH longhaul i C om någon vecka och det blir första gången. Tidigare enbart shorthaul med LH.

Jag är övertygad om att servicen är bra och att det endast är detaljer som finsmakare reagerar på - min inställning är att jag kommer att bli nöjd. Med tanke på kostnaden så räknar jag med att allt är ok.

Lufthansa har trots allt överlevt som flygbolag, utan att för den skull dumpa priser....

Det blir nok en flott upplevning, god tur! :)
 

Olle A

Medlem
Jag kommer att åka LH longhaul i C om någon vecka och det blir första gången. Tidigare enbart shorthaul med LH.

Jag är övertygad om att servicen är bra och att det endast är detaljer som finsmakare reagerar på - min inställning är att jag kommer att bli nöjd. Med tanke på kostnaden så räknar jag med att allt är ok.

Lufthansa har trots allt överlevt som flygbolag, utan att för den skull dumpa priser....

Du blir säkert nöjd Stefan ! Vi, fru A och jag, har nyss åkt Lufthansas businessclass mellan Kuala Lumpur och Bangkok (efter tips här på BC förstås ) med fin komfort och suverän service. Planet var en Airbus 340-600 och således ganska gammalt men kabinen var mycket fräsch och stolarna bekväma.
 

agehall

Medlem
Jag är övertygad om att servicen är bra och att det endast är detaljer som finsmakare reagerar på - min inställning är att jag kommer att bli nöjd. Med tanke på kostnaden så räknar jag med att allt är ok.

Du kommer med all säkerhet att bli nöjd. LH är inte bäst på något sätt men de är inte heller sämst. Har du tur och får en bra crew kan de dock vara riktigt bra!
 
Jag flög A380 från FRA till PEK i C på övervåningen för en tid sedan. Det var faktiskt riktigt trevligt och inget fel på servicen heller. Jag har också varit med om en absolut fullsatt flight CAI-MUN , där jag satt i C - du hade inte ens fått in en hamster på flighten...
Besättningen gav trots detta en fantastisk service och hann med att ge oss den mat vi skulle ha etc på denna korta flygning, så jag skrev till LH när jag kom hem och gav dem reward...! (Det var nog andra gången jag skickat ett sånt brev på 25 år...)

Fast jag föredrar BA, främst tack vare att det nästan alltid är möjligt att uppgradera från närmaste klass ca 24 timmar före avgång med avios och några hundralappar i skatter. Har du köpt economy så kan du få en plats i economy plus, jag köper alltid ec plus och chansar på en plats i C, som nästan alltid lyckas...

På LH måste du ha "rätt" Y-biljett typ klass S eller klass Q men inte klass M eller vad de nu har, hur håller man reda på det när man har biljetten i handen. Därför är det nu enbart BA för mig och de uppmärksammar att man har BA-G på flighter: " Welcome Mr H I hope you enjoy your Goldcard, would you care some champagne!
 
Du har nog rätt... Jag tog bara några bokstäver ur luften eftersom jag inte heller har örnkoll på vilka bokstäver som medger uppgradering... TAP har också 24 timmars före uppgraderingsmöjlighet på sina flighter...
 
Toppen