Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

palmen

Moderator
Bör jag boka trippen redan nu i business för att ändra till first när det drar ihop sig?
För att säkra upp connecting flights i så fall. Sen har jag inte stenkoll på om det finns risk för married segment men jag hade bokat i alla fall för att säkra upp något.
 

B380-9 XWB

Medlem
Vad är reglerna kring Mixed-Cabin Awards egentligen?

Försökte boka en resa tidigare idag med huvudsak Business samt ett ben i First (LH) och ett sista ben i Economy (UA).
CLT(I)-MUC-(I)-HND(O)-LAX(I)-IAH(I)-CLT(Eco)

Agenten fann alla flights men när hon skulle summera och återkomma med kostnad så informerade hon mig att resan inte gick att boka.
Hon kunde inte ge ett definitivt svar varför men anledningen var blandning av bokningsklasser och något relaterat till det faktum att hemresan var 14/5 med ankomst och början av nästa ben på föregående dag (Tokyo vs LA).

Bad henne testa ta bort sista benet som var i Ekonomi men det gick ändå inte och hon hänvisade till svenska SAS på måndag morgon.

Tips mottages gärna!
 

Canadien

Medlem
ben i First (Lufthansa) och ett sista ben i Economy (UA).
CLT(I)-MUC-(I)-HND(O)-LAX(I)-IAH(I)-CLT(Eco

Är lite svårt att tolka vad du skriver, det ser ut som fem ben men du har sex bokningsklasser. Är HND-LAX i O-klass?
Normalt så tillåter de inte round the world på detta vis. Osäker om USA-Asien tillåts via Europa dessutom.
 

B380-9 XWB

Medlem
Är lite svårt att tolka vad du skriver, det ser ut som fem ben men du har sex bokningsklasser. Är HND-LAX i O-klass?
Normalt så tillåter de inte round the world på detta vis. Osäker om USA-Asien tillåts via Europa dessutom.

Ledsen för otydligheten.

5 ben varav 3 i Business (I) och ett i LH First (O) och slutligen ett UA ben i Economy (?).

CLT-MUC LH Business
MUC-HND LH First
HND-LAX NH Business
LAX-IAH UA Business (First Domestic)
IAH-CLT UA Economy

Inser nu att dessa beteckningar gäller på Uniteds awardsökning medan SAS inte visar någon motsvarighet.

Möjligt att det är just USA-Asien via Europa som ställer till det. Får prova igen med en annorlunda rutt.
 

fcx

Medlem
Ledsen för otydligheten.

5 ben varav 3 i Business (I) och ett i LH First (O) och slutligen ett UA ben i Economy (?).

CLT-MUC LH Business
MUC-HND LH First
HND-LAX NH Business
LAX-IAH UA Business (First Domestic)
IAH-CLT UA Economy

Inser nu att dessa beteckningar gäller på Uniteds awardsökning medan SAS inte visar någon motsvarighet.

Möjligt att det är just USA-Asien via Europa som ställer till det. Får prova igen med en annorlunda rutt.

Låter som att det faller på round-the-world. SAS borde dock rimligtvis kunna svara på vad som är fel...
 

palmen

Moderator
Ledsen för otydligheten.

5 ben varav 3 i Business (I) och ett i LH First (O) och slutligen ett UA ben i Economy (?).

CLT-MUC LH Business
MUC-HND LH First
HND-LAX NH Business
LAX-IAH UA Business (First Domestic)
IAH-CLT UA Economy

Inser nu att dessa beteckningar gäller på Uniteds awardsökning medan SAS inte visar någon motsvarighet.

Möjligt att det är just USA-Asien via Europa som ställer till det. Får prova igen med en annorlunda rutt.
Som redan påtalats så är det nog pga round the world. Vilken är din destination?

Det är inga problem att mixa klasser, så det ska inte vara en issue. Tallinn lär inte godkänna det där, vanliga sas kan eventuellt godkänna det om Tokyo är destination.
 

B380-9 XWB

Medlem
Som redan påtalats så är det nog pga round the world. Vilken är din destination?

Det är inga problem att mixa klasser, så det ska inte vara en issue. Tallinn lär inte godkänna det där, vanliga sas kan eventuellt godkänna det om Tokyo är destination.

Stämmer att Tokyo är destinationen.

Menar du att vanliga SAS kan godkänna en round the the world?
Vore kul med First men funderar på att bara dra en Business västerut med retur österut igen, snarare än en round the world med LH First.
 

palmen

Moderator
Stämmer att Tokyo är destinationen.

Menar du att vanliga SAS kan godkänna en round the the world?
Vore kul med First men funderar på att bara dra en Business västerut med retur österut igen, snarare än en round the world med LH First.
Tallinn kommer med 99% säkerhet säga nej. Vanliga supporten om du bokar utan voucher så kan man få igenom lite mer kreativa routings, men kan ändå falla på att det blir round the world.
 
Jag vet att jag lyckades för drygt 1 år sedan senast, men hur ser det ut nu? Är denna routing ok om jag ringer Tallinn?

Dit:
ZRH - FRA (Biz)
FRA - MUN (Biz)
MUN - SIN (First)
SIN - CGK (First)

Hem:
CGK - BKK (Biz)
BKK - HND/NRT (First)
HND/NRT - PVG (Biz)
PVG - FRA (First)
FRA - ARN (Biz)
 
Toppen