Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

Sir Lemon

Medlem
Jag tycker "tycker du själv det är rimligt?" är en mycket dålig tumregel för vad som är tillåtet för awards. Jag har bokat flera awardresor som jag själv tycker är orimliga (Stockholm-Köpenhamn via Istanbul, Europa-Indonesien via Tokyo, Ho Ch Minh City - Kuala Lumpur via Singapore och Bangkok, etc).
Stockholm-Istanbul-Köpenhamn :) Bästa hittills i mitt tycke
 

Magnus8

Medlem
map


Försöker boka ovanstående hemresa från Seoul, men Tallinn säger nej. De godkänner ICN-SIN-CPH-ARN förstås, men jag kan inte
förstå att denna rutt avviker så mycket att den blir "oresonlig". Avviket i miles är 10%. Mannen i Tallinn sa först ja, men ville kolla med
någon överordnad, som sa nej. Vits att ringa igen? Vill gärna ha två first-upplevelser (har redan bokat SIN-CPH)
 

squeezen

Medlem
map


Försöker boka ovanstående hemresa från Seoul, men Tallinn säger nej. De godkänner ICN-SIN-CPH-ARN förstås, men jag kan inte
förstå att denna rutt avviker så mycket att den blir "oresonlig". Avviket i miles är 10%. Mannen i Tallinn sa först ja, men ville kolla med
någon överordnad, som sa nej. Vits att ringa igen? Vill gärna ha två first-upplevelser (har redan bokat SIN-CPH)
oerhört konstigt med tanke på vad som rapporterats i tråden om lyckade bokningar.
HUACA
 
Planerar en AMEX 2-4-1 resa till Miami i vår och det kryllar inte direkt av award platser på våra datum. Bokade ditresan med SAS på 330 dagars släppet, men hemresan är riktigt tuff att få till så jag har börjat kika på lite mer kreativa rutter. Har hittat Miami-Toronto-Frankfurt-Stockholm med Air Canada och Lufthansa, allt i business. Vad tror ni, godkänns en routing via Kanada/Frankfurt?



Hej Fungerar fint.

Ha en bokning. ARN-LHR-YYZ-MCO / MCO-YOW-YYZ-VIE-ARN
 
Last edited:

ELOS

Medlem
Är det fortfarande ett byte i Asien som godkänns eller kan man t.ex. byta i både BKK och SIN på väg till Australien?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

squeezen

Medlem
Är det fortfarande ett byte i Asien som godkänns eller kan man t.ex. byta i både BKK och SIN på väg till Australien?
båda är ok enligt "flavour of the day" kan ju ändras hur som helst.
Finns dock många rapporter i tråden om lyckade bokningar som innehåller mer än ett byte i asien sedan i somras nån gång då det släpptes upp lite
 

ZZZebra

Medlem
Är det fortfarande ett byte i Asien som godkänns eller kan man t.ex. byta i både BKK och SIN på väg till Australien?

Jag har fått igenom två bokningar under december och januari med mer än ett byte, den ena innehöll SYD-BKK-SIN-CPH och det var inga problem.
(Just den routingen avbokade/ändrade jag dock och valde TG F tillbaka till Europa istället).*

Kan tillägga att det är bokningar med Amex 2-4-1 och fungerat direkt, inte blivit nekad och behövt ringa om (HUACA).

* Hittade via Awardfares när det fortfarande fungerade...stor längtan att kunna söka biljetter med TG/SQ igen
 
Toppen