Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

Johan Gott

Medlem
Är dubbel open jaw tillåtet på en award med enbart SAS-flyg? (bokat med Mastercard fly premium om det spelar roll)
(Jag vet att det inte går på Star Alliance-awards)
 

LSH

Medlem
Är dubbel open jaw tillåtet på en award med enbart SAS-flyg?
Vet inte, men även om det inte skulle vara tillåtet bör det i många fall gå praktiken. Tänker då på att man har rätt att stå över inrikesanslutningar även om det bryter mot routingregler eller policys för "hidden city". Hur vill du flyga?
 

Johan Gott

Medlem
Jag har redan bokat.

Bokade sas.se: ARN-CPH-ORD///
LAX-ARN

Ringde in o bokade om hemresan till:
LAX-ARN-VBY.

När samtalet var klart insåg jag att det blivit dubbel open jaw och nu undrar jag om detta alltid brukar vara tillåtet...
Killen på kundservice lät rätt oerfaren så jag funderar på om han kan ha gjort ett misstag...
 

LSH

Medlem
Vet inte, men detta är ett exempel på fall där du kunnat runda ett nekande genom att boka VBY-ORD, LAX-VBY och sedan ringt in och kancellerat första benet. Du hade dock inte fått tillbaka skatten för den inställda sträckan. Fast just dubbel open jaw verkar lite lotto. Jag har fått igenom det även på star award där alternativet hade varit att lägga till ett nionde segment för att komma tillbaka till avreseplatsen.
 
Har en hemresa med TG First + SK plus BKK-CDG-ARN. Layover på 10h + jag förmodar att det inte ska vara något problem att checka väskorna hela vägen? Kommer eventuellt ta mig in till Paris för Lunch och bränna av lite tid. Gissar att loungen på CDG inte är så pass intressant? :)
 

palmen

Moderator
Dubbel open jaw är inte tillåtet, Tallinn sätter stopp för detta. Men som vanligt när det kommer till vanliga supporten har de oftast inte koll på alla regler och sånt här går igenom. Det finns i alla fall inget i "systemet" som stoppar det.
 

LSH

Medlem
Dubbel open jaw är inte tillåtet, Tallinn sätter stopp för detta.
"Origin open jaw" och "double open jaw" går ju inte att boka via SAS bokningssystem så man måste ringa in. Tallinn säger då att det förstnämnda är tillåtet, men inte det andra. Finns detta dokumenterat någonstans eller kan det vara något som Tallinn "fått för sig"? Är det någon som fått nej av SAS kundtjänst?
 

palmen

Moderator
"Origin open jaw" och "double open jaw" går ju inte att boka via SAS bokningssystem så man måste ringa in. Tallinn säger då att det förstnämnda är tillåtet, men inte det andra. Finns detta dokumenterat någonstans eller kan det vara något som Tallinn "fått för sig"? Är det någon som fått nej av SAS kundtjänst?
Det är många regler som Tallinn säger finns som inte är dokumenterade någon stans, bokar man direkt via vanlig kundtjänst eller hemsida såklart existerar inte dessa "regler"
 

Matore

Medlem
Får man boka ARN CPH SIN CPT tor med nya reglerna? MLE via SIN verkar ju funka enligt endel, kan det även gälla CPT då?
 
Toppen