Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

Dr. Miles

Expert

t90tho

Medlem
För en månad sedan skulle det där inte gå igenom. Nu har det dock varit några rapporter om att folk fått igenom mer än 1 byte även på amex bokningar så länge routing är rimlig. Mitt tips är att ringa och testa, vi vet ju inte om det var enskilda bokningar som gått igenom eller om riktlinjer har ändrats.

@t90tho kika i tråden om lyckade bokningar @Gummaron fick ju till byte i shanghai och singapore på sin resa.
sedan var det väl @Bjorken som hade fått till byte i Indien och Singapore på vidare resa. hittar inte den specifika tråden dock. Var en där det söktes hjälp att hitta resa mot oceanien vill jag minnas.



Detta är båda färska minnen. En liten petitess där är ju dock att indien och singapore är olika zoner (geografi) i hur de har delat in länderna på award charten, samma med Singapore och Shanghai som även de tillhör olika zoner. Du vill ju ha ICN och TPE, de tillhör samma zon.
Men som sagt, tidigare var det "ett stopp i asien" som gällde oavsett deras egna geografiska indelningar så bunkrades allt som "destinationszon" i deras logik. Så prova att få igenom din rutt och rapportera gärna tillbaka.

Tack för hjälpen @squeezen, @palmen. Otroliga svar på denna site :)

Nu har jag gjort en första bokning.
Jag hade missat att Asiana har Peak Season under juli/augusti 2019 och därmed inte släpper något till *A bonusresor ännu/alls som jag förstått det (Tillgänglighet utanför denna period verkar vara rätt OK för First med viss flexibilitet)
Blackout dates in 2018
International Flights (departing from Americas) 5.12~7.1, 12.5~12.23
International Flights (departing from non-Americas locations) 1.1~1.7, 2.14~2.19, 7.14~8.19, 9.21~9.26, 12.22~12.31


Så jag gav upp min tänkta routing för tillfället, och det blev istället SQ first class för 2 via Köpenhamn månadsskiftet juli/augusti 2019.
När jag söker andra flygbolag på vägen dit för att få en mer varierad resa hittar jag ingen First tillgänglighet varken på Thai till Bangkok eller ANA till Tokyo
Några andra ideer?


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

squeezen

Medlem
Tack för hjälpen @squeezen, @palmen. Otroliga svar på denna site :)

Nu har jag gjort en första bokning.
Jag hade missat att Asiana har Peak Season under juli/augusti 2019 och därmed inte släpper något till *A bonusresor ännu/alls som jag förstått det (Tillgänglighet utanför denna period verkar vara rätt OK för First med viss flexibilitet)
Blackout dates in 2018
International Flights (departing from Americas) 5.12~7.1, 12.5~12.23
International Flights (departing from non-Americas locations) 1.1~1.7, 2.14~2.19, 7.14~8.19, 9.21~9.26, 12.22~12.31


Så jag gav upp min tänkta routing för tillfället, och det blev istället SQ first class för 2 via Köpenhamn månadsskiftet juli/augusti 2019.
När jag söker andra flygbolag på vägen dit för att få en mer varierad resa hittar jag ingen First tillgänglighet varken på Thai till Bangkok eller ANA till Tokyo
Några andra ideer?


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Ana till tokyo är väl känd för att vara svår hitta mer än en plats.
Thai brukar finnas (om man är ute i rätt tid) från både munchen, paris och london
 

Tonton

Medlem
Jag hade missat att Asiana har Peak Season under juli/augusti 2019 och därmed inte släpper något till *A bonusresor ännu/alls som jag förstått det

Jag bokade en Asian F flight I Juli så sent som förra veckan, så det där stämmer nog inte helt och hållet. Dock så var det ganska skralt jämfört med den vanliga tillgången på Asiana F.
 

t90tho

Medlem
Jag bokade en Asian F flight I Juli så sent som förra veckan, så det där stämmer nog inte helt och hållet. Dock så var det ganska skralt jämfört med den vanliga tillgången på Asiana F.
Hittade du plats efter 14/7?

International Flights (departing from non-Americas locations) 1.1~1.7, 2.14~2.19, 7.14~8.19, 9.21~9.26, 12.22~12.31
 

Kimmen00

Medlem
Hittade du plats efter 14/7?

International Flights (departing from non-Americas locations) 1.1~1.7, 2.14~2.19, 7.14~8.19, 9.21~9.26, 12.22~12.31

Jag har aldrig hittat när jag sökt att det finns efter 14-15/7..fram till dess brukar det finnas gott om platser. Vi flög hem den 13/7 tex från Saipan. Fanns både till Icn och från ICN-fra. Men som sagt bara nån dag senare var det helt tomt med awards.
 

Tonton

Medlem
Hittade du plats efter 14/7?

International Flights (departing from non-Americas locations) 1.1~1.7, 2.14~2.19, 7.14~8.19, 9.21~9.26, 12.22~12.31

oh... läser nu datumen du skrev. Nope, jag bokade några dagar innan 14e Juli. Som du säger, det är helt tomt av Asiana F-awards (FRA-ICN-FRA mellan 14/7-19/8.
 

t90tho

Medlem
Ana till tokyo är väl känd för att vara svår hitta mer än en plats.
Thai brukar finnas (om man är ute i rätt tid) från både munchen, paris och london
Jag lyckas inte hitta någon first Thai till BKK under sensommaren på Uniteds hemsida.
Hittar däremot direkt om jag söker i t.ex. Mars.
Är de inte släppta än/blackout/redan bokade?
 

palmen

Moderator
Jag lyckas inte hitta någon first Thai till BKK under sensommaren på Uniteds hemsida.
Hittar däremot direkt om jag söker i t.ex. Mars.
Är de inte släppta än/blackout/redan bokade?
Vad är sensommar? De brukar släppa dessa biljetter ca 330 dagar innan avgång.
Om sensommaren är slutet på augusti är de nog inte släppta ännu.
 
Toppen