Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

Xpressen

Medlem
Har lite funderingar inför en resa i slutet av oktober mellan Arlanda - Chicago, i nuläget är resan bokad som award i SAS Business. Hade tänkt försöka hitta Lufthansa First men vill gärna ha ett stopp i New York med övernattning på ditresan. Finns det någon gräns för hur länge man kan mellanlanda i en bokning?
Skulle vilja anlända New York dag 1, övernatta och åka vidare till Chicago på kvällen dag 2. Är det ok i en awardbokning?

Här kan du läsa om reglerna: Poängtabeller | SAS

Och som svar på ding fråga:
  • Inga uppehåll är tillåtna, varken på utresan eller hemresan. Ett uppehåll är en mellanlandning som varar längre än 24 timmar
 

t90tho

Medlem
Jag planerar nästa sensommars resa till förmodligen Bali, och vill försöka få till First.

Jag har inte helt hängt med i regeländringarna, men om jag förstått tråden rätt räknas fortfarande hela Asien som en zon, med högst ett byte, när man använder Amex 2-4-1.

Då skulle inte följande routing, som verkar kunna vara möjlig att få till, vara möjlig med 2-4-1. Eller har jag missförstått/finns det nyare information?

ARN-FRA-ICN-TPE-DPS-SIN-CPH-ARN


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

squeezen

Medlem
Jag planerar nästa sensommars resa till förmodligen Bali, och vill försöka få till First.

Jag har inte helt hängt med i regeländringarna, men om jag förstått tråden rätt räknas fortfarande hela Asien som en zon, med högst ett byte, när man använder Amex 2-4-1.

Då skulle inte följande routing, som verkar kunna vara möjlig att få till, vara möjlig med 2-4-1. Eller har jag missförstått/finns det nyare information?

ARN-FRA-ICN-TPE-DPS-SIN-CPH-ARN


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Spontant nej, den är inte ok. Just pga byte i både ICN och TPE.

MEN, det finns ju alltid en möjlighet den släpps igenom. Man vet inte förrän man testat. Nyligen rapporterades om två stopp i asien på en bokning.
 

palmen

Moderator
Jag planerar nästa sensommars resa till förmodligen Bali, och vill försöka få till First.

Jag har inte helt hängt med i regeländringarna, men om jag förstått tråden rätt räknas fortfarande hela Asien som en zon, med högst ett byte, när man använder Amex 2-4-1.

Då skulle inte följande routing, som verkar kunna vara möjlig att få till, vara möjlig med 2-4-1. Eller har jag missförstått/finns det nyare information?

ARN-FRA-ICN-TPE-DPS-SIN-CPH-ARN


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
För en månad sedan skulle det där inte gå igenom. Nu har det dock varit några rapporter om att folk fått igenom mer än 1 byte även på amex bokningar så länge routing är rimlig. Mitt tips är att ringa och testa, vi vet ju inte om det var enskilda bokningar som gått igenom eller om riktlinjer har ändrats.
 

squeezen

Medlem
@t90tho kika i tråden om lyckade bokningar @Gummaron fick ju till byte i shanghai och singapore på sin resa.
sedan var det väl @Bjorken som hade fått till byte i Indien och Singapore på vidare resa. hittar inte den specifika tråden dock. Var en där det söktes hjälp att hitta resa mot oceanien vill jag minnas.

Detta är båda färska minnen. En liten petitess där är ju dock att indien och singapore är olika zoner (geografi) i hur de har delat in länderna på award charten, samma med Singapore och Shanghai som även de tillhör olika zoner. Du vill ju ha ICN och TPE, de tillhör samma zon.
Men som sagt, tidigare var det "ett stopp i asien" som gällde oavsett deras egna geografiska indelningar så bunkrades allt som "destinationszon" i deras logik. Så prova att få igenom din rutt och rapportera gärna tillbaka.
 
Jag vill testa förstaklassloungen i London och undrar om detta funkar med AMEX 2-4-1-voucher: Köpenhamn->London->Peking->Singapore->Jakarta. Snälla, mobba mig inte för att jag väljer Air China, jag ser inte så många andra alternativ att få testa loungen i London.
 

Gummaron

Medlem
Jag vill testa förstaklassloungen i London och undrar om detta funkar med AMEX 2-4-1-voucher: Köpenhamn->London->Peking->Singapore->Jakarta. Snälla, mobba mig inte för att jag väljer Air China, jag ser inte så många andra alternativ att få testa loungen i London.
Thai flyger förstaklass från London. En godkänd routing skulle ju isf vara Köpenhamn-London-Bangkok-Jakarta.
 

palmen

Moderator
Jag vill testa förstaklassloungen i London och undrar om detta funkar med AMEX 2-4-1-voucher: Köpenhamn->London->Peking->Singapore->Jakarta. Snälla, mobba mig inte för att jag väljer Air China, jag ser inte så många andra alternativ att få testa loungen i London.
Läs inläggen ovanför ditt. För en månad sedan så var det totalstopp för en sådan routing, men nu har det som sagt gått igenom några liknande bokningar så de kan ha ändrat reglerna igen.
 
Toppen