Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

jerixon

Medlem
Nu för tiden får man bara byta en gång i Asien, oavsett vilken zon det är i.
Jag försökte boka fler olika routings flera dagar i veckan och fick nej varje gång det var mer än ett byte.
Alltså kunde jag ej flyga Stockholm-Tokyo-Singapore-Denpasbar tex.
 

aruba1

Medlem
Tallin sa även nej till mig och hänvisade till att två byten i Asien inte var tillåtet, men nämnde däremot att var ok att ha två byten i Europa. Det var alltså inte ok med CPH-CDG-TPE-BKK-HKT. Försökte säga att det inte fanns direktflyg från TPE till HKT men det hjälpte inte. Det slutade med CPH-CDG-TPE-BKK.
 

Canadien

Medlem
Tallin sa även nej till mig och hänvisade till att två byten i Asien inte var tillåtet, men nämnde däremot att var ok att ha två byten i Europa. Det var alltså inte ok med CPH-CDG-TPE-BKK-HKT. Försökte säga att det inte fanns direktflyg från TPE till HKT men det hjälpte inte. Det slutade med CPH-CDG-TPE-BKK.
Kom de med något förslag på en rutt till Phuket? Eller nekade de dig helt enkelt resa till den destinationen?
 

aruba1

Medlem
Kom de med något förslag på en rutt till Phuket? Eller nekade de dig helt enkelt resa till den destinationen?
Nej, inget förslag. Tjejen jag talade med tyckte att jag inte borda åka via TPE utan försöka få till Europa - BKK och sedan vidare till HKT. Jag sa att jag inte hittade några flighter till BKK den dagen för 2 personer men det hjälpte inte.
 
Har försökt läsa på om alla regler för award resor eftersom jag planerar min first first i höst. Torde denna routing vara ok? Vi är två pers (vet att det blir trixigare med platstillgänglighet i first men vi är flexibla med datum), tänkte använda en Amex 2-4-1 och har 200’ eurobonuspoäng att tillgå.

ARN-FRA
FRA-HND (LH F)

DPS-SIN (SQ C)
SIN-CPH (SQ F)
CPH-ARN

Om denna routing är ok, ger den mig access till Fct och Private Room eller missar jag något?
 

palmen

Moderator
Har försökt läsa på om alla regler för award resor eftersom jag planerar min first first i höst. Torde denna routing vara ok? Vi är två pers (vet att det blir trixigare med platstillgänglighet i first men vi är flexibla med datum), tänkte använda en Amex 2-4-1 och har 200’ eurobonuspoäng att tillgå.

ARN-FRA
FRA-HND (LH F)

DPS-SIN (SQ C)
SIN-CPH (SQ F)
CPH-ARN

Om denna routing är ok, ger den mig access till Fct och Private Room eller missar jag något?
Det ska inte vara några problem då det inte är några omvägar.
Du kommer att få access till både FCT på utresan och Private Room på hemresan,
 

Capa

Medlem
Jag har en fråga som jag försökt hitta svaret på. Det gäller en eventuell open-jaw bokning. Jag har förstått att avståndet mellan "käkarna" måste vara kortare än vardera "käken" (och med vardera käke menas fågelvägen utan mellanlandningar, alltså avståndet mellan start/slutpunkt och destination). Mot bakgrund av detta, är följande en giltig routing för en open-jaw bokning med 4-2-1 Star Alliance:

ARN-CPH-SIN-NRT
NRT-ORD-ATL

Avstånd enligt följande;

Käke 1: ARN NRT 046° (NE) 039° (NE) 5,090 miles
Käke 2: NRT ATL 036° (NE) 044° (NE) 6,850 miles

Avstånd mellan käkarna: ATL ARN 032° (NE) 038° (NE) 4,651 miles
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Måste inte en Eurobonusbokning med open-jaw ändå börja och sluta (eller ha de två "destinationerna" om öppningen är på den sidan) i samma zon?
Det har tidigare gått med open jaw mellan norra och södra Asien som är olika zoner.
Denna resa lär i dagsläget kunna falla på Singapore stoppet som inte är most reasonable.
Jag tror också de kommer ha synpunkter på en sådan open jaw mellan olika världsdelar, men där får man nog testa helt enkelt.
 
Toppen