Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

Canadien

Medlem
Tallin säger att den inte är det.

det är ju Tallinn som 'bestämmer' om det är OK eller ej. Som enkel resa kan jag tycka att den skulle vara OK, men det finns väl direktflyg ORD-FLL/MIA så då borde det vara rakare väg. De har ju börjat bråka om man har mer än ett byte i destinationszoben.
 

nili

Medlem
VaDet var det svar jag fick. Men jag kollar här eftersom det verkar gå att få olika svar beroende på vem man pratar med. Så frågan är: Är det någon mening att försöka igen? Det verkar som att det kan vara värt ett försök iaf. Och för att vara tydlig så gäller det från USA
 

Dr. Miles

Expert
Det var det svar jag fick. Men jag kollar här eftersom det verkar gå att få olika svar beroende på vem man pratar med. Så frågan är: Är det någon mening att försöka igen? Det verkar som att det kan vara värt ett försök iaf
Du kan försöka att ringa dem x antal gånger och om du får samma svar, troligen att det är det som gäller.
 

agehall

Medlem
Är det någon mening att försöka igen? Det verkar som att det kan vara värt ett försök iaf.
Tallinn är de som är bäst på att vara konsekventa på att applicera gällande regler(*) så jag tror inte du har någonting för att ringa dem flera gånger.

*) Att sedan SAS verkar ge dem nya direktiv/regler oftare än jag byter kalsonger är en annan femma, men allt tyder på att om man ringer in X gånger i kort följd och frågar samma sak får man samma svar av dem så länge inte någon råkar göra ett misstag men det är ovanligt.
 

Canadien

Medlem
Har du tänkt att boka den som en enkelresa? I så fall tror jag inte de godkänner den oavsett hur många gånger du ringer eftersom den har 5 segment och endast 4 är tillåtna på en enkelresa.
Upp till 8 segment för en enkel resa ska gå bra. Eller, har gått bra tidigare, men inga nya regler om antal segment har publicerats.
 

Dr. Miles

Expert
Upp till 8 segment för en enkel resa ska gå bra. Eller, har gått bra tidigare, men inga nya regler om antal segment har publicerats.
Det beror på vilken SAS webbsida man kollar.
På engelska webbsidan säger att det är max 8 segments (coupons) per award.

SAS skrev:
Star Alliance award

IMPORTANT FACTS TO READ BEFORE YOU PLAN YOUR ITINERARY!
.
.
* A maximum of 8 flight coupons (segments) are permitted per award.

Star Alliance award chart - SAS
 

nili

Medlem
Har du tänkt att boka den som en enkelresa? I så fall tror jag inte de godkänner den oavsett hur många gånger du ringer eftersom den har 5 segment och endast 4 är tillåtna på en enkelresa.
Nej . jag var lite lat och la bara in returresan (visste inte att det var skillnad på antal segment) Men det löste sig nu Hittade biljetter i Business via New York.
 
Toppen