Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

fcx

Medlem
När jag satt med awardbokning (för snart hundra år sen) så fick man inte ha 2 transfers i en zon och i detta fall är ju Europa en zon så skulle inte tro att det fungerar om de inte mjukat upp reglerna...

Villkoren idag säger ju detta vilket talar mot din möjlighet tyvärr:

*Både utresan och hemresan måste följa logiken ”den rimligaste rutten mellan avgångsplatsen och destinationen”. SAS förbehåller sig rätten att fastställa huruvida rutten matchar dessa villkor baserat på normal praxis.*
Regeln om max en transfer per zon är borttagen sedan ett tag tillbaka, nu är det bara "reasonable routing" som gäller.
 
Är det möjligt att boka en resa med en annan hemort?

Det vill säga t.ex. ARN-MEX och sedan MEX-KBP?

Behöver använda en voucher innan den går ut, och detta är enklare än att resa tillbaka via Sverige.
 

Big Birger

Medlem
Har hjälpt en bekant att boka en resa till New York via Toronto. Planen var att landa 19:00 och sedan åka vidare dagen efter 16:25. Nu skickade min bekanta bokningen till mig, och de landar i Toronto 15:10 en dag i mars, och är inbokade 16:25 dagen efter. Dvs 25 timmar och 15 minuter. Maxgränsen är väl 24 timmar?

Är det bara att gratulera till bra bokning av en knasig agent, eller kan det bli problem längre fram?
 

fcx

Medlem
Har hjälpt en bekant att boka en resa till New York via Toronto. Planen var att landa 19:00 och sedan åka vidare dagen efter 16:25. Nu skickade min bekanta bokningen till mig, och de landar i Toronto 15:10 en dag i mars, och är inbokade 16:25 dagen efter. Dvs 25 timmar och 15 minuter. Maxgränsen är väl 24 timmar?

Är det bara att gratulera till bra bokning av en knasig agent, eller kan det bli problem längre fram?

Inget problem, men om man vill ändra någonting i resan senare så kan man stöta på patrull om den innehåller ett "otillåtet" segment
 

pqvst

Medlem
Någon som vet om man får lov att boka en open-jaw resa: Nordamerika-Europa / Europa-Asien? Eller det måste bokas som två enkelresor?
 

MartinH

Medlem
Någon som vet om man får lov att boka en open-jaw resa: Nordamerika-Europa / Europa-Asien? Eller det måste bokas som två enkelresor?
I teorin skall det gå, så länge C är mindre än A och B. Men har inte sett nån som lyckats. Enda sättet att veta är att ringa SAS.
screenshot-www.gcmap.com-2022.03.08-15_35_54.png
 

johisco

Medlem
Får man boka ARN-LTH-JFK-HND-MNL?

Har sökt individuellt och sett att det finns bra Business som ger mellan 21 och 23h stopp i New York respektive Tokyo vilket kan va kul.
 
Toppen