Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Jonas C, 8 Februari 2016.

1. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Högst troligt är det helt ok

Axxo gillar detta.
  2. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som Palmen skrev så är det säkert OK. Själv hade jag dock försökt hitta en direkt till NYC från Frankfurt/München. Om du inte åkt United business inrikes så kanske det kan vara kul, men annars skulle jag försöka undvika det benet. Speciellt om det är under säsong då det kan komma lite snö.

Axxo och Berglund gillar detta.
  3. Sen är US CBP hemskt på ORD i min erfarenhet. Dock är ORD-NYC marknaden en riktig affärsmarknad så erbjudande på både United och American har varit bättre jämfört med likvärdiga linjer i tid och distans.

Sir Lemon gillar detta.
  4. HMJ

HMJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vilket bolag är det som flyger denna rutt?
    Har försökt kika lite på den rutten via Uniteds sida men tycker alltid att jag får upp att den inte hittar några flyg alls :oops:

5. Johannes Winberg

Johannes Winberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Turkish mellanlandar i Cancun påväg till Mexico city vet jag:)

HMJ gillar detta.
  6. Bulle

Bulle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som helt novis, och ber på förhand om ursäkt för denna kanske för enkla fråga, men är ivrig att lära mig när poängen nu rullar in och närmar mig EBG. Vad innebär egentligen att boka en ”route” i det här sammanhanget? Och vad menas med att boka med ”Tallinn”?

7. Rickard_O

Rickard_O Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En routing är en sträcka, tex Stockholm-Köpenhamn-Los Angeles.

Tallinn är där dom är baserade som tar emot bokningar för 2-4-1 vouchers.
    Kan läsa mer här, SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2020) | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Bulle gillar detta.
  8. Bulle

Bulle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stort tack för svaret! Ringer man alltså dit om man ska boka en mer avancerat rutt, alltså med mellanstopp osv? För annars har jag förstått att man kan boka en 2-4-1-resa direkt själv? Alltså t ex ARN-NYC?

9. Xpressen

Xpressen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Rätta mig om jag har fel här men jag tänker mer att sträckan i det här fallet är Stockholm-Los Angeles och routingen är Stockholm-Köpenhamn-Los Angeles. Alltså att sträckan är från start till mål och routingen är hur du tar dig dit inklusive alla stopp.

10. HMJ

HMJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har noterat det också, dock har jag inte sett någon award på mex-cun-mex. Kanske måste denna boka från/till IST?
    Det vore trevligt om det gick att boka in Lufthansa F till MEX och vidare därifrån till CUN på genomgående biljett!

Edit: @Tonton har du någon erfarenhet av ovan iom ditt inlägg från tidigare som jag citerade när frågan om CUN dök upp?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!