Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

Maja

Medlem
Tänker att jag ska bjuda maken på vår första First-class och siktet är inställt på Shanghai.

Skulle följande routing vara giltig?

Got-Fra-Hnd-Pvg eller blir jag nekad för att vi isf back-trackar?

Alternativt Got-Fra/Zrh/Lhr-Sin-Pvg med Singapore Airlines?
 

palmen

Moderator
Tänker att jag ska bjuda maken på vår första First-class och siktet är inställt på Shanghai.

Skulle följande routing vara giltig?

Got-Fra-Hnd-Pvg eller blir jag nekad för att vi isf back-trackar?

Alternativt Got-Fra/Zrh/Lhr-Sin-Pvg med Singapore Airlines?
Borde inte vara några problem, men finns alltid risk för nitiska personer
 

DrGold

Medlem
Ledsen om jag borde kunnat begripa detta av tråden redan, har skummat men att lusläsa 1000+ inlägg är lite mastigt. Försöker hitta routings i business för hela familjen från Bangkok till Göteborg. Vilka av följande alternativ tror ni skulle kunna segla igenom resp. inte?

1.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

2.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

3.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

4.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

I den mån alternativ 2-4 funkar, antar jag att FRA rimligen borde kunna bytas ut mot tex MUC eller ZRH, beroende på datum och tillgång.
 

samet

Medlem
Ledsen om jag borde kunnat begripa detta av tråden redan, har skummat men att lusläsa 1000+ inlägg är lite mastigt. Försöker hitta routings i business för hela familjen från Bangkok till Göteborg. Vilka av följande alternativ tror ni skulle kunna segla igenom resp. inte?

1.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

2.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

3.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

4.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

I den mån alternativ 2-4 funkar, antar jag att FRA rimligen borde kunna bytas ut mot tex MUC eller ZRH, beroende på datum och tillgång.

Samtliga är godkända och beprövade routings.
 

samet

Medlem
Tack! Förutsätter alternativ 1 att det inte finns platser i business med Turkish direkt mellan Bangkok och Istanbul? Fattade det som att det kunde ställa till problem ibland.

Upplever mer och mer att det handlar om att få "rätt" agent i Tallin. Huaca känns som det blivit vanligare.

Jag har fått igenom en del udda routings efter att först blivit nekad av annan agent.

GOT-FRA-MUC-HKG-BKK trots att GOT-MUC fanns direkt. Var GOT-FRA-HKG-BKK från början men släpptes First från MUC så blev en ombokning.

GOT-FRA-HND-BKK är en ganska rejäl omväg, därtill fanns det FRA-BKK tillgängliga, men jag sade att jag ville prova ANA. Denna har jag senare bokat om till First.

Har en BKK-SIN-ZRH-ARN i vår också. Fick frågan om jag inte ville flyga BKK-ARN direkt istället, svarade nej. Vill flyga SQ istället sade jag, vilket gick bra.
 
Toppen