Senaste nytt

Är du våghalsig? Prova UberMoto nästa gång när du är i Bangkok.

henrik l

Medlem
Men det ser ut som att hjälm ingår:D Har iofs börjat använda "MC-traxin" om jag ska på tvärs från BTS och förarna verkar inte ha någon fatalistisk syn på livet.
 
  • Gilla
Reactions: pep

pep

Medlem
Højst 10,000 VND (2,5 kroner) per km for xe om (motorcykeltaxi) i Vietnam. Det kan Uber næppe gøre billigere.

Også i Nairobi er motorcyklerne er yderst konkurrencedygtige: Det tager aldrig mere end 20 min. fra centrum til NBO med motorcykel-taxi der koster ca 5 usd. De kan sagtens have 4 styk bagage med. Med taxi koster det ca. 15 USD men det tager let op til 2 timer for de blot ca. 15 km (pga. jam).....
 
Last edited:

Funcadelic

Medlem
Känns inte som att behovet är speciellt stort, i alla fall för icke-turister. Förarna står ju i vart och vartannat gathörn och tar 5-10 BHT för att ta sig en soi. Däremot kan det kännas tryggt att veta vad man får, som @dino_81 skriver. I min erfarenhet är dock chaufförerna både ärliga och i thailändska mått mätt rädda om livhanken - när jag åkte min soi upp under de varmaste månaderna fick jag alltid 5 BHT tillbaka när jag gav 10 BHT efter ankomst och skulle jag ge mig ut längs Asok eller Sukhumvit i rusningstid kände jag mig aldrig otrygg.
 
Toppen