Senaste nytt

Är detta acceptabel klädsel i First Class Terminal?

Thornado

Medlem
Men nu får du väl ge dig! Ingen är väl så dum/naiv att han/hon försöker komma in i en lounge i prickig klädsel. :p

Om det inte är för Brussels Airlines...

large20.JPG

(pressbild)
 

Jonas C

Medlem
Å andra sidan hur hade folk reagerat om man dök upp på en bättre restaurang (läs Michelin) iklädd shorts, t-shirt och flip-flops. Hade man blivit insläppt igenom dörren? Antar att restauranger lättare kan neka folk tillträde då tjänsten tillskillnad från en flygbiljett inte är förbetald.
 

Fedup

Medlem
Det är inte speciellt vanligt i FCT, folk är oftast välklädda, inklusive mig själv. Det har dock hänt någon gång att jag suttit där i mjukisbyxor och det tycker jag inte är konstigt, detta var då jag var väldigt trött och inte orkade anstränga mig =). Det finns en inofficiell dresscode i loungerna, men det är tveksamt om någon skulle säga åt dig för att du bryter mot den. Däremot undrar jag varför man orkar lägga energi på vad andra har på sig..
 

Totopez

Medlem
Å andra sidan hur hade folk reagerat om man dök upp på en bättre restaurang (läs Michelin) iklädd shorts, t-shirt och flip-flops. Hade man blivit insläppt igenom dörren? Antar att restauranger lättare kan neka folk tillträde då tjänsten tillskillnad från en flygbiljett inte är förbetald.
Om restaurangen har en angiven dress code kan man neka inträde, men knappast annars. De flesta michelinkrogar jag har varit på har haft såna bestämmelser, på en del har det bara varit "måste ha skjorta", andra kräver kavaj och slips. Och ja, jag har behövt låna slips av dörrslusken vid något tillfälle.

Jag är rätt säker på att LH skulle neka inträde till FCT, FCL, PTH och vad som helst om någon kom i klädsel som skulle vara stötande för andra. Utklädd till Hitler, enbart mankini eller i så smutsiga kläder att allt runt omkring skulle bli skitigt. Men den klädsel som syns på bilden ser jag inga problem med.
 

famhanssons

Medlem
Å andra sidan hur hade folk reagerat om man dök upp på en bättre restaurang (läs Michelin) iklädd shorts, t-shirt och flip-flops. Hade man blivit insläppt igenom dörren? Antar att restauranger lättare kan neka folk tillträde då tjänsten tillskillnad från en flygbiljett inte är förbetald.
Om du går på Michelin krog i Frankrike (där det hela startade) så är kläderna du beskriver helt i sin ordning. Möjligtvis att de skulle ha synpunkter på flip-flops men det gäller troligtvis bara män. När jag äter lunch på sommaren i Frankrike och besöker Michelin krogar (vilket avser allt från knivar och gafflar till stjärnor) har jag ALLTID shorts.
 

Palazzi

Medlem
Tycker inte detta exempel var alltför förskräckligt - tycker mannen ser ganska vårdad ut i sin klädsel. Visst är det ett bar badshorts, men han bär inte linne....o färgerna är ganska nedtonade.

Flip-flops är det enda jag har att anmärka på. Tycker inte att bara fötter är något man önskar se någonstans förutom i anslutning till vatten.

Inte min klädstil, men skulle inte irritera mig. Bryter det inte mot kultur/religion...är ohygieniskt eller direkt stötande (läs alltför avklätt) har jag inget att anmärka på.

Alla lounger är ju fria att sätta sina egna dresscodes, men tycker inte de bör vara alltför strikta :)
 
Toppen