Senaste nytt

Är detta acceptabel klädsel i First Class Terminal?

De gånger jag varit Thai F lounge i Bangkok har jag sett liknande....
Skulle inte jämföra thai F loungen i Bangkok mot FCT i Frankfurt :)

Min personliga åsikt är att man reser i det man tycker är bekvämt. Men de finns självklart gränser.

Vill du slippa folk helt åk till FCT mellan klockan 13:30-15:00 i princip helt tomt då!
 

swadabe

Medlem
Qantas har försökt stärka upp klädkoden i loungerna, där bland annat ärmlöst linne och flipflops skulle bort. Men jag tycker fortfarande jag ser klädsel som ovan i loungerna. Stör mig inte om man är "hel och ren".

Han ser varken ut att ha trasiga kläder eller vara smutsig. ;)

Kan se båda aspekterna. På en förstaklassterminal kan det ta bort en del av den exklusiva känslan när man ser någon redo för stranden. Samtidigt är det rätt pretentiöst att bry sig om andras klädsel.
 

fcx

Medlem
För mig är bar överkropp, bar underkropp och bara fötter i princip likvärdiga vad gäller oacceptabel reseklädsel med kollektiva färdmedel (oavsett klass och färdmedel).

I övrigt "får" man ha på sig vad man vill.
 

swadabe

Medlem
Jag skulle också tycka att bar överkropp, och speciellt bar underkropp, skulle vara oacceptabel reseklädsel. Bar underkropp är t.o.m. straffbart. ;)
 

EBGGOT

Medlem
En kompis till mig flög Lufthansa First Class från Frankfurt till New York JFK igår och gjorde följande observation under sitt besök i FCT.

Visa bifogad bild 36102

Är det verkligen acceptabelt att dyka upp i badshorts, t-shirt och flip-flops? Visserligen kör ju folk med "-Jag har betalt för min biljett så jag får ha på mig vadsomhelst" argumentet. Samtidigt är man ju en del av andra människors upplevelse, både övriga betalande passagerare och personal som förmodligen ser en viss stolthet med att jobba i Terminalen. I mina ögon är det respektlöst mot övriga passagerare och personal.

Ser ut som sam chui ....
 

Magino

Medlem
Är man HON och besöker loungen 3-5 gånger per vecka så tappar nog FCT sin exklusiva känsla. Det må vara en förstaklass lounge men för denne är det ett helt vanligt väntrum.
 
Last edited:

KristoferS

Medlem
Det var den dummaste inställningen jag har hört på ett tag. Vad spelar det för roll vad han har på sig för kläder?
Det handlar väl fortfarande om att resa någonstans? Gå till operan och klaga på hur pöbeln inte kan klä sig!
Om man har fläskat ut 50-60000 för en flygbiljett ska den väl inte komma med högre krav på dig själv än om man åker i ekonomi.
 

mtlmr

Medlem
Du hittar mig i liknande klädsel i FCT när den dagen kommer. Om jag möjligtvis inte kommer i jeans och piké för att jag vet att pyjamasen väntar i stolen.

Men många har en tråkig inställning till klädseln. Jag åker oftast långt i svart t-shirt/bruna eller mörkgröna harembyxor och höll knappt på att bli insläppt i SkyPriority-kön på Kastrup med min C-biljett i vintras. För att inte tala om när resten av planet högt och brett kommenterade mig på både såväl danska, svenska och franska.
 
Jeg ville ikke selv rejse i den påklædning, men jeg har intet problem med at andre gør det. Jeg er dog helst fri for flip-flops - de medfører ofte bare tæer forskellige steder...
 
Toppen