Är det värt att flyga SAS Plus till Svalbard?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av fred80, 17 Juni 2015.

1. fred80

fred80 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flyger ARN-CPH-OSL-LYR. Enligt norska crew på flight mellan CPH-OSL behöver jag inte hämta ut eftersom det är en direkt flight mellan OSL-LYR. Men hade jag åkt via Tromsö så hade jag behövt göra det.

Stämde av med personalen vid loungen och det stämmer, är det direktflyg Oslo-Svalbard så går bagaget direkt. Hade jag som för åkt via Tromsö så hade jag behövt och hämtat det. Synd att den Svenska personalen inte vet om det, så det kan ge direkt info vid Arlanda.

Last edited: 19 Juni 2015
    Christian R, Lallarn och ekf gillar detta.
  2. Aurora

Aurora Guest

Stemmer på en prikk, så norskene har peil ;) Den enkle årsaken til det er at flighten OSL-TOS er en helt regulær innenriksflyvning hvor du går ut av flyet på innenriks-avdelinga av flyplassen i Tromsø :)

fred80 gillar detta.
  3. Lallarn

Lallarn Medlem

Hur var serveringen i Plus OSL-LYR, @fred80? Bjöds det på laxlåda eller enbart lefse?

4. fred80

fred80 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För att svara på min egen ställda fråga, Ja det är värt att flyga Plus till Svalbard enligt mig. Upplevde en av mina bästa flygningar med SAS. Återkommer inom dom närmsta dagarna med en utförligare rapport. Ja det bjöd på en låda för oss i Plus.

Bifogade filer:

JWD, dino_81 och jsn gillar detta.
  5. Aurora

Aurora Guest

I told you :)

6. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    låter lovande. Ser fram emot att läsa din rapport. Åker själv dit om tre veckor.

7. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag sammanfattar vad som framkommit hittills, i väntan på reportaget från @fred80

a) poängintjäningen är som inrikes
    b) poänguttaget är som inrikes
    c) servicen-/ombordupplevelsen är som Europa
    d) priserna är relativt höga

Då verkar som det som en perfekt destination för poänguttag. Noterat till listan!

Jonas C, fred80, EBGGOT och 1 annan gillar detta.
  8. fred80

fred80 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  9. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bra rapport, det var alltså värt det, samt att du verkade få bra "Europa" service med full bar och mat.

10. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om man förbeställer en frukostlåda i GO, är det samma låda som serveras i PLUS eller en annan variant?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!