Senaste nytt

Är det ok att köpa dator i Dubai?

Som rubriken sager, ska till Dubai om en dryg vecka och är I behov av en ny laptop. Har spetsat in mig på en Microsoft Surface Laptop, och om det är prisvärt att handla där så kanske jag slår till. Blir såklart med US tangentbord antar jag, men det kan jag leva med.

Någon som har tips på butiker?
 

agehall

Medlem
All elektronik jag tittat på i Dubai har varit relativt dyr, så undersök noga att du inte betalar överpriser. Det är nog en 15 år sedan det var riktigt billigt i Dubai.

Om man sedan råkar vara där och måste ha en ny dator är det ju en annan femma, då är priset kanske mindre viktigt, men om det inte är kritiskt skulle jag nog ligga lite lågt.

Vad gäller butiker så finns ju en uppsjö av elektronikaffärer och jag tycker de flesta är ungefär likvärdiga, så jag kan inte rekommendera någon framför en annan.
 
Tack för svar, misstänkte att så var fallet. Får se om det blir något, annars väntar jag nog tills Las Vegas I samband med CES nästa år. Bortsett från momsen så brukar det ju vara några kronor billigare där.
 

Voyageur

Medlem
När jag var i Abu Dhabi här om året tyckte jag tvärtom, att det var förmånligare att handla elektronik där jämfört med i Sverige. Samma gällde för kläder och annat i galleriorna. Troligtvis då skatten är väl obefintlig. Men det kan ha varit att jag hade tur bara och lyckades hitta det jag behövde billigare.
 

nota bene

Medlem
Jag köpte min telefon i Qatar - var i behov av en ny och det var ca 15% billigare än hemma.

Nu har det gått två år och den fungerar fortsatt utmärkt...
 
Min erfarenhet efter ett antal turer till Abu Dhabi är att det inte är särskilt mycket billigare med elektronik där än i Sverige. Vi har ju redan ganska hårt pressade priser i Sverige.

Däremot så har jag förstått från flertalet kollegor ute i världen att de gärna passar på att köpa elektronik när de är i UAE. När man rör sig i avgångshallarna på flygplatserna där så är det faktiskt inte helt ovanligt att man ser personer som tar med sig både TV-apparater och annat hem efter sina besök. Och butikerna som säljer detta är utrustade för att bistå med bra och säker inpackning.

Det skadar ju inte att ta en titt och jämföra, men hoppas inte för mycket så att du blir besviken. :)
 

Thomasn

Medlem
Jag var i Dubai nu i oktober. Då köpte jag en ny iPad, ca 1500 billigare än i Sverige för den modellen som jag valde. Tycker du ska kolla i alla fall.
 
Toppen