Visst borde man av ideologiska skäl enbart flyga med SAS och "riktiga" flygbolag men....
Jag och några vänner hade under studietiden som projekt att besöka samtliga europeiska huvudstäder för en partyweekend och flugit med allt ifrån Wizzair till Ryan och suspekta öststatscarriers. En del förseningar på någon timme men det enda bolag som lämnat mig på marken är AirBerlin som överbokade flighten och nästa gick om 2 dagar. Fick bli hyrbil till Frankfurt och LH hem den gången.
Har man tight om pengar så tycker jag absolut det är rimligt att flyga Norwegian och liknande bolag inom EU. Det strular statistiskt sätt inte särskilt mycket oftare än med SAS men när det skiter sig så har man en sämre organisation att luta sig tillbaka på, Fast hur ofta är det så kritiskt att man kommer hem i tid att det ur den aspekten är värt pengarna?
Och flyga GO inom EU i en nedsutten 737 XYZ Viking är ju inte direkt en premiumupplevelse...
Jag och några vänner hade under studietiden som projekt att besöka samtliga europeiska huvudstäder för en partyweekend och flugit med allt ifrån Wizzair till Ryan och suspekta öststatscarriers. En del förseningar på någon timme men det enda bolag som lämnat mig på marken är AirBerlin som överbokade flighten och nästa gick om 2 dagar. Fick bli hyrbil till Frankfurt och LH hem den gången.
Har man tight om pengar så tycker jag absolut det är rimligt att flyga Norwegian och liknande bolag inom EU. Det strular statistiskt sätt inte särskilt mycket oftare än med SAS men när det skiter sig så har man en sämre organisation att luta sig tillbaka på, Fast hur ofta är det så kritiskt att man kommer hem i tid att det ur den aspekten är värt pengarna?
Och flyga GO inom EU i en nedsutten 737 XYZ Viking är ju inte direkt en premiumupplevelse...