Senaste nytt

Är det några strejker på gång hos Norwegian? Sugen på att flyga till Prag.

Andreas Q

Medlem
Visst borde man av ideologiska skäl enbart flyga med SAS och "riktiga" flygbolag men....

Jag och några vänner hade under studietiden som projekt att besöka samtliga europeiska huvudstäder för en partyweekend och flugit med allt ifrån Wizzair till Ryan och suspekta öststatscarriers. En del förseningar på någon timme men det enda bolag som lämnat mig på marken är AirBerlin som överbokade flighten och nästa gick om 2 dagar. Fick bli hyrbil till Frankfurt och LH hem den gången.

Har man tight om pengar så tycker jag absolut det är rimligt att flyga Norwegian och liknande bolag inom EU. Det strular statistiskt sätt inte särskilt mycket oftare än med SAS men när det skiter sig så har man en sämre organisation att luta sig tillbaka på, Fast hur ofta är det så kritiskt att man kommer hem i tid att det ur den aspekten är värt pengarna?

Och flyga GO inom EU i en nedsutten 737 XYZ Viking är ju inte direkt en premiumupplevelse...
 

Jacob

Medlem
@palmen det kändes onödigt att betala nästa dubbelt så mycket för att flyga med SAS/CSA så det fick bli DY. Det blir nog bra, bara ett kort hopp med enbart handbagage ska vi nog överleva. Det är ju trots allt inte som att flyga RyanAir ;)
Sofia, ser fram emot reserapport! :) Är du duktig på att testa flygsmörgåsar? De kanske har några jättespännande pålägg ombord som vi inte känner till. ;)
 

Sofia

Medlem
Sofia, ser fram emot reserapport! :) Är du duktig på att testa flygsmörgåsar? De kanske har några jättespännande pålägg ombord som vi inte känner till. ;)

Jag ska se om vi anser oss behöva nån macka eller om vi tar med oss egna ;) Men reserapport kommer i alla fall!
 
Jeg ville ikke have et problem med at flyve Norwegian, de er som oftest lige så punklige som SAS og begge mangler "service" ombord. Som statusløs vil jeg næsten sige Norwegian er en nobrainer - hvorfor betale ekstra for ingenting?

Visst borde man av ideologiska skäl enbart flyga med SAS och "riktiga" flygbolag
Det afhænger nok af hvilken ideologi man er tilhænger af.

Det er vel netop af ideologiske årsager man ikke burde flyve SAS og andre statsejede flyselskaber...
 

HCas

Medlem
Jag undviker lowcost när jag kan framförallt för att jag ogillar hur personalpolitiken brukar se ut (fast nu är väl SAS snart på väg åt samma håll...), men ibland måste jag flyga Norwegian på grund av jobbets policy eller mitt sällskap. Och jag kan lugnt säga att ombordupplevelsen är samma som eller bättre än SAS, dessutom har jag alltid blivit väldigt trevligt och tjänstvilligt bemött av personalen både på marken och i luften. Så även om Norwegian är lågprisflyg så är det på inget vis jämförbart med Ryanair eller dylikt skräp.
 

Johan Hbg

Medlem
Bli inte sjuka ombord bara på norwegians flyg:
Kritik efter dödsfall på Norwegianplan | SvD

Jeg ville ikke have et problem med at flyve Norwegian, de er som oftest lige så punklige som SAS og begge mangler "service" ombord. Som statusløs vil jeg næsten sige Norwegian er en nobrainer - hvorfor betale ekstra for ingenting?

Det afhænger nok af hvilken ideologi man er tilhænger af.

Det er vel netop af ideologiske årsager man ikke burde flyve SAS og andre statsejede flyselskaber...

När jag skall till Norge är norwegian aldrig billigare. Om ni nu bara skall se på utannonserat pris. Så enkelt val då.

Norska staten äger aktier i Statoil och statkraft, tankar du inte din bil och har du ingen el i ditt hus, eller?
 
Toppen