Senaste nytt

Är det dumt att boka på detta sätt? Går det att få ett bättre pris på nåt annat sätt?

agehall

Medlem
Jag tror visst du kan köpa en uppgradering till C vid incheckningen på EWR. När vi flög hem hörde jag några som frågade och fick veta att det skulle kosta $300/person. Vet inte om de ursprungligen var bokade i M eller Y dock.
 

Teddulin

Medlem
Nej det blev som väntat ett negativt svar från OPT, surt!! Vore verkligen intressant att veta varför. Det ser ut att finnas platser kvar i Business & Eco Extr men det ser ändå ut som om det blir till att packa in sig där bak. På resan hit var det faktiskt helt fullt längst fram. Vi satt på 3G-3H. Måste säga att jag inte blev särskilt impad av vare sig service, mat eller komfort. Ena sätet gick inte att fälla ner helt med automatiken utan vi fick be en av de äldre damerna i kabinpersonalen att fixa det manuellt. Hur som helst blir knappast hemresan bättre. Hoppas Agehall har rätt i att det går att uppgradera på flygplatsen. /Hälsningar från ett kallt snöigt New York.
 
Njut av snö i NYC. Det är ovanligt och slaskigt :)
En förklaring till att det är inte så många biljetter som är tillgängliga till OT kan vara i att man ändå lyckas att sälja det minimantalet i C och Y som krävs för att flyga. Det brukar ändå vara tillräcklig med folk som vill uppgradera sig för poäng från M till Y+ och Y+ till C.
Det är nog också förklaringen till att det saknas billiga Z biljetter just nu.
Jag misstänker att det är rätt många som flyger i tjänsten i bokad C då man är på nytt år och ny budget som gäller.
Jag tycker att det är rätt billigt att uppgradera med UTo till C om man nu lyckas med det. Däremot skulle inte jag göra det för pengar vid check-in, kanske till Y+(där är det rätt bra) men jag låter gärna den lediga stolen i C flyga tom.

/Hälsningar från plusgradig och snöig Göteborg.
 

ACervin

Medlem
Bra val av hotell. Bodde där förra året med familjen. Förhållandevis stora rum, bra läge. Gilt heter restaurangen som ligger i hotllet med 1 stjärna i Guide Michelin. Inte värt pengarna sägs det. Akta dig för Dry Martinin i baren. Himmelskt god, men stooor. Kallas av vana bargäster för Adios Amigo. Kan intyga.

Prova Il Bucco kommer inte ihåg adressen men ner mot Greenwich Village. Bullrigt och charmigt med bra mat. Bokning ett måste, väldigt populär.
 

Teddulin

Medlem
Har checkat in på EWR nu. Uppgraderingsförsöket verkar inte ha gått så bra, dom satte oss på en väntelista. När jag frågade vad det skulle kosta om vi kom med så svarade dom endast i poäng (har inte tillräckligt med poäng ändå). Just idag gick det inte att köpa uppgradering för cash. Jag lovar att det kommer finnas ett par lediga säten i business, då känns det lite galet att inte OPT gick igenom, hade ju varit "gratis" cash till SAS i så fall.. New york var hur som helst kanon som vanligt, Gilt åt vi på första kvällen, den har numera 2 stjärnor. Vi åt även på Marea som också har 2 stjärnor. Gilt var riktigt fresh, men vi var tyvärr så Ruggigt trötta så det inte riktigt gick att njuta av avsmakningsmenyn. Nu börjar det snart bli dags för boarding här, känner hur ångesten växer...
 
Toppen