Är classic.checkmytrip.com stängd?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Dr. Miles, 21 December 2016.

1. Uppdaterad: 2018-10-13

Det går att kolla Amadeusbokning genom den här länken.

Amadeus e-ITR

Kryssar bort alternativet 日本語の注釈をつける (lägga till förklaring på japanska), så får ni e-ticket på engelska.

---
    Jag brukar att använda classic.checkmytrip.com när jag har ett Amadeus bokningsnummer och jag föredrar den före nya checkmytrip.com sidan.

Men sedan i morse kan jag inte komma åt classic.checkmytrip.com längre.
    Jag har testat med olika browser, jag har också testat med olika internet anslutning men jag kommer inte åt sidan.

Fungerar siten för er?

Last edited: 13 Oktober 2018
  2. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Last edited: 21 December 2016
  3. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    En annan sak med CheckMytrip som jag märk på de senaste resorna: bokningsreferensen går inte använda, den rapporterar att flygbolaget inte tillåter Amadeus att visa resan, även om det är en giltig bokningsreferens.

4. Det är flygbolaget som väljer att göra så. Air France och KLM är sådana.
    De använder Amadeus som bokningssystem men det går inte dra fram bokningen som gjord deras webbsida på CheckMyTrip.com.

5. tågnörd

tågnörd Medlem

Classic är död för mig och nya sidan vill att jag laddar ner deras app. Klickar jag på "login" så händer inget varken i Safari eller Firefox.

6. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fy... testade classic nu och det fungerade inte. Den var ju hur bra som helst!

7. RonnieK

RonnieK Medlem

Detta talk är intressant och lite kul och kan vara en anledning till att sidan togs ner:

(För den som inte orkar kolla hela, spola fram till ca 15:30)

Har du testat appen? Jag installerade den och tycker den funkar fint!

Mayer gillar detta.
  8. mtlmr

mtlmr Medlem

Han kommenterade vid ett ställe att "thank god, classic.checkmytrip is finally down" eller nåt i den stilen.

9. tågnörd

tågnörd Medlem

Den app som finns till Windows 10 mobile har jag och den är behändig, så den kanske får agera ersättare för PDFerna jag brukade spara från classic.checkmytrip.com

Edit: Förresten, classic.checkmytrip.com funkar för mig igen om jag använder en direktlänk till min bokning: classic.checkmytrip.com/CMTSERVLET?R=ABC123&L=GB&N=NAMN :D

Last edited: 12 Januari 2017
    aldrighemma gillar detta.
  10. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!