Senaste nytt

Är Amex Platinum rätt val för mig?

mischadee

Medlem
Ett varningens ord om ni ska åka från San Francisco. Centurion Loungen verkar ha en policy om man bara får komma in om det är tre timmar max tills ens flyg avgår. Fick bittert erfara detta nu idag och får slå ihjäl tid i mediokra United Clubs.
 

Sir Lemon

Medlem
Är sedan flera år amex sas elite, beställde platinum som jag fick nån dag efter, men gick på den regel de har att om man redan haft platinum och därigenom tidigare behöver man inte ansöka virtuellt. Men det hsr inte kommit och ska på resa på torsdag-mån Got-Arn (premiär pontus på kvällen)-cph-Ham. Finns ngt sätt att via app/utskrift från pp få ett tillfälligt bevis för pp att visa upp om jag vill testa ngn av pp på sträckorna antingen torsd el månd?

Fråga två: jag har säkrat rutten med tre byten för att maxa baspoängem till 6000 st, där ett av skälen är pontus. Räcker 2 klok timmar i bytet Arn från Got resp landning från cph med avslutande leg Arn-Got för besök i pontus utan att sätta latten i halsen?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Berglund

Medlem
men gick på den regel de har att om man redan haft platinum och därigenom tidigare behöver man inte ansöka virtuellt.
Vad pratar du om här? Svårt att hänga med och varför du blandar in Amex Elite som är helt ovidkommande förstår jag inte riktigt heller.

Är det en fråga om det tillhörande Priority Pass så är det bara att vänta. Kortet kommer tillsammans med ett välkomstbrev, i det brevet finns det några koder för att aktivera ett digitalt medlemskort i telefonen, men utan dessa koder kan du inte skapa medlemskapet.

Ankommande från GOT går du ner för trappan till höger i anslutning till utgången från inrikesterminalen T4. Gå till gate 30D, där finns anslutningsbussen som tar dig direkt till Terminal 5, gå av på det andra stoppet, gate 10C, gå upp för trappan och Pontus ligger nu bara ett par hundra meter bort till fots. Snabbt och smidigt slipper du gå mellan terminalerna och slipper även en extra säkerhetskontroll. Här räcker två klocktimmar gott för ett byte!

På hemvägen kan det bli kivigare! Här finns ingen motsvarande buss utan du måste gå ut genom tullfiltret, gå genom Sky City bort till T4, är du guld kan du med fördel gå direkt till säkerhetskontrollen ute på vänster sida efter Sky City, annars får du ta dig ned i T4 och sedan upp igen för den stora trappan som leder till den vanliga säkerhetskontrollen. Du hinner men bör budgetera 10-15 minuters transport, samt vara vid avgångsgaten som absolut minimum 20 minuter innan. Lämna Pontus minst 45 minuter före din flight från T4 om du är guld, så borde det gå bra. Är du inte guld hade jag lagt till minst 15 minuters extra marginal.
 

Sir Lemon

Medlem
Vad pratar du om här? Svårt att hänga med och varför du blandar in Amex Elite som är helt ovidkommande förstår jag inte riktigt heller.

Är det en fråga om det tillhörande Priority Pass så är det bara att vänta. Kortet kommer tillsammans med ett välkomstbrev, i det brevet finns det några koder för att aktivera ett digitalt medlemskort i telefonen, men utan dessa koder kan du inte skapa medlemskapet.

Ankommande från GOT går du ner för trappan till höger i anslutning till utgången från inrikesterminalen T4. Gå till gate 30D, där finns anslutningsbussen som tar dig direkt till Terminal 5, gå av på det andra stoppet, gate 10C, gå upp för trappan och Pontus ligger nu bara ett par hundra meter bort till fots. Snabbt och smidigt slipper du gå mellan terminalerna och slipper även en extra säkerhetskontroll. Här räcker två klocktimmar gott för ett byte!

På hemvägen kan det bli kivigare! Här finns ingen motsvarande buss utan du måste gå ut genom tullfiltret, gå genom Sky City bort till T4, är du guld kan du med fördel gå direkt till säkerhetskontrollen ute på vänster sida efter Sky City, annars får du ta dig ned i T4 och sedan upp igen för den stora trappan som leder till den vanliga säkerhetskontrollen. Du hinner men bör budgetera 10-15 minuters transport, samt vara vid avgångsgaten som absolut minimum 20 minuter innan. Lämna Pontus minst 45 minuter före din flight från T4 om du är guld, så borde det gå bra. Är du inte guld hade jag lagt till minst 15 minuters extra marginal.
Tack Berglund!
Ursäkta om det onödigt mkt info i början.
Var platinum innan och visste inte om det spelade ngn roll att jag varit det i processen nu när jag sas återknutot bekantskapen med platinum också.
 

lemi

Medlem
Är det en fråga om det tillhörande Priority Pass så är det bara att vänta. Kortet kommer tillsammans med ett välkomstbrev, i det brevet finns det några koder för att aktivera ett digitalt medlemskort i telefonen, men utan dessa koder kan du inte skapa medlemskapet.
Ring till PP och fråga. Finns man registrerad hos PP kan man få koden på telefon. Jag gjorde det några dagar efter jag fick mitt Platinum och registrerat PP. Inga problem att sedan skapa medlemskap och använda appen utan jag fått kortet.
 
Toppen