Senaste nytt

Äntligen SJ Prio svart!

Najk

Medlem
Äntligen svart!

SJ Prio Svart är det statuskort jag kommer sakna minst om jag tappar. Åker alltid 1klass och då har man ändå de flesta av förmånerna.
 

Forss

Ny medlem
Jag tar gärna emot tipset som PM :)

Kanske går att boka en 1:a-klassbiljett för SJ Prio-poäng till någon kort destination med avgång några timmar senare, för att sedan avboka resan.
Alla biljetter man bokar med poäng som betalsätt är väl möjliga att avboka och få tillbaka poängen.

Men det låter lite omständigt.
 

twiggs

Medlem
Kanske går att boka en 1:a-klassbiljett för SJ Prio-poäng till någon kort destination med avgång några timmar senare, för att sedan avboka resan.
Alla biljetter man bokar med poäng som betalsätt är väl möjliga att avboka och få tillbaka poängen.

Men det låter lite omständigt.

Precis.

Men enligt välunderrättade källor så ska SJ, som tur är, titta på ett sätt att komma åt detta sätt att fuska – för även om det inte är särskilt utbrett så förekommer det. Och stjäl platser från riktiga resenärer, som faktiskt betalt för platsen. Resurserna i loungerna är trots allt inte obegränsade, speciellt inte i Göteborg.

Och för det man får så är det faktiskt väldigt omständigt. Det är ju inte direkt någon First Class Terminal vi snackar om! :mad:
 

agehall

Medlem
Vem f-n orkar med så mycket jobb för att komma in i SJs lounger? Gå till McD istället - det är bättre på alla sätt och vis imho.
 

Jonas C

Medlem
Med tanke på att man nyligen har sänkt priset på 1klass biljetterna i Mälardalen (numera kostar det bara 50kr extra för 1klass på Sthlm-Västerås) så kommer man in på loungen utan några större krångel i alla fall.
 
Toppen