Senaste nytt

Ändringar i Delta SkyMiles programmet

Senator

Moderator
Nog en "enhancement", denna gången från ScaryTeam och Delta. Källa för detaljerna är FrequentFlier.com. Gissar det är få här inne som drabbas, men om man köper en form av paket (t.ex. kryssning) så kan Delta vara ett alternativ. Jag vet att några som kan Delta bättre menar att det är ett bra program för ScaryTeam.

6a01347fd47536970c017c316506dc970b-800wi.png

Källa: Delta Will Award Fewer Miles for Unpublished Fares - FrequentFlier.com
 

Gnopps

Medlem
Satt just på tåget idag å funderade på ordet enhancement och när jag nästa gång skulle tvingas se det i flygvärlden..
 

gdaily

Medlem
Lustigt, inom poker/spelbranchen är det precis tvärt emot. Loyalitetsprogrammen har hela tiden varit baserade på Revenue (ju mer du rejkar(betalar i avgift) desto mer får du i rakeback. Nu är trenden att gå till "ju mer du spelar (tid, antal händer, antal olika sorters spel eller liknande parametrar, desto mer återbäring får du (och belöningarna blir hela tiden mer icke-monetära (upplevelser, låsa upp nya banor mm).

Ett revenuebaserat program är inte bra (i alla fall inom spelvärlden, och jag gissar även inom flygvärlden) på grund av att kunderna så enkelt kan jämföra. betalar jag X kronor på bolag A så motsvarar detta Y kronor tillbaks. Det skapar alltså en prismedvetenhet, och i den redan pressade flygbranchen är det inget framgångsrecept.
 

Dr. Miles

Expert
Idag fick jag ett mail av Delta SkyMiles
Delta SkyMiles skrev:
Hello Dr. Miles

We're often asked how many miles and Medallion® Qualification Miles (MQMs) will be earned when flying with our airline partners. Or, why different partners offer different mileage amounts. So, we thought we would take this opportunity to clarify benefits across our airline partners.

In short, we have 25+ partners, and each airline determines its level of participation. This leads to varying levels of customer rewards when flying with our partners. So, we've created a new mileage earning chart — effective for travel on and after September 1, 2013 — that organizes our partner airlines into four groups. Now, you can quickly see an overview of the miles and bonuses you will earn in each group.

The chart also includes a few modifications to previous mileage earning rates, providing you more miles with some partners and potentially less with others. For example, you will generally earn more base miles on Aeromexico and Virgin Australia flights, but you will no longer earn a class-of-service bonus or MQMs on Korean Air-marketed flights.

Ways to maximize your mileage credit:

Fly Delta flights (flight numbers that begin with DL)
Fly any partner airline from "Group 1"
Fly any Delta-marketed flights on any airline partner (partner flight numbers that begin with DL)

You can visit delta.com/partnerairlines to see the new chart and for more information about earning miles with partner airlines.

Thanks for being a SkyMiles member. We look forward to seeing you on board.

Class Bonus Miles
¹ For exact earning levels, please click on the airline partner name.
Marketing Carrier
Medallion Qualification Miles
Base Miles
Elite Tier Bonus
Business / First
Delta (DL)
Full
100% All
Yes
50%
GROUP 1 PARTNER AIRLINES
Aeromexico (AM)
Air France (AF)
Alaska (AS)
Alitalia (AZ)
GOL (G3)
KLM (KL)
Virgin Australia (VA)
Full¹
100% All
Yes
50%
GROUP 2 PARTNER AIRLINES
Aeroflot (SU)
Air Europa (UX)
Czech (OK)
Kenya Airways (KQ)
Middle East Airlines (ME)
Saudia Airlines (SV)
Tarom (RO)
Reduced¹
Up to 100%¹
Yes
Up to 50%¹
GROUP 3 PARTNER AIRLINES
Aerolineas Argentinas (AR)
China Airlines (CI)
China Eastern (MU)
China Southern (CZ)
Vietnam (VN)
Xiamen (MF)
Reduced¹
Up to 100%¹
No
Up to 25%¹
GROUP 4 PARTNER AIRLINES
Hawaiian (HA)
Korean Air (KE)
Malaysia (MH)
Olympic (OA)
No
Up to 100%¹
No
No
¹ For exact earning levels, please click on the airline partner name.
 
Last edited:
Toppen