Senaste nytt

Ändring av flygtider, ansvar, vad gäller?

stare

Medlem
Fick en Europaflygning flyttad, tidigarelagd, ca 5timmar (ekonomi biljett). Brussel Airlines. Är detta helt i sin ordning? Vad gäller? Har jag några som helst möjligheter
 

palmen

Moderator
Fick en Europaflygning flyttad, tidigarelagd, ca 5timmar (ekonomi biljett). Brussel Airlines. Är detta helt i sin ordning? Vad gäller? Har jag några som helst möjligheter
Detta regleras i EU261/2004, generellt kan man säga att är ändringen mer än 14 dagar fram kan de göra precis vad de vill och inte behöva betala någon kompensation. Du har dock rätt att avboka biljetten och boka en ny om så önskas, risk för att det blir betydligt dyrare visserligen.
 

stare

Medlem
Detta regleras i EU261/2004, generellt kan man säga att är ändringen mer än 14 dagar fram kan de göra precis vad de vill och inte behöva betala någon kompensation. Du har dock rätt att avboka biljetten och boka en ny om så önskas, risk för att det blir betydligt dyrare visserligen.
Menar du att jag har rätt att avboka även om det är en "snålbiljett"?
 

bachelor

Medlem
Hur långt är det kvar till resan?

Är det inom 14 dagar och inte har något problem med de 5 timmarna hade jag åkt med och tagit ersättningen, antingen genom att själv driva caset eller ta hjälp av nåt av alla bolag som arbetar med sånt.
 

stare

Medlem
Hur långt är det kvar till resan?

Är det inom 14 dagar och inte har något problem med de 5 timmarna hade jag åkt med och tagit ersättningen, antingen genom att själv driva caset eller ta hjälp av nåt av alla bolag som arbetar med sånt.
Tack men det är längre bort i tiden...
 

Canadien

Medlem
Tack men det är längre bort i tiden...
Då har du rätt att antingen
1) Avboka och få alla pengar tillbaka
eller
2) Bli ombokad till en tid/dag som passar dig bättre

Du får ringa in för detta, vänta inte för länge, har för mig att det finns någon deadline på 7-10 dagar innan man anses ha "bekräftat" genom sin tystnad att ombokningen är OK.
 

stare

Medlem
Det intressanta är att jag inte fått något sms eller mail om ändringen. Såg det av en slump i appen där jag harmina bokningar.
 

stare

Medlem
Alltså, en ekonomibiljett, utresan flyttad 6tim,!!! Har jag rätt att få alla pengar tillbaks? Resan sker inte förrän i Maj.
 
Toppen