Jag förstår besvikelsen, men samtidigt så är det verksamhetens natur att det kan bli så här. Flygbolagen kan så vitt jag vet t o m ändra flygplanstyp om de av olika anledningar tycker att det behövs eller att man måste pga tillgång mm. Jag bokade resa till HKG med den 3e avgången SAS gjorde från ARN. Denna skulle flugits med ett av de nya planen men pga försenad leverans så blev det ändrat och jag fick flyga med en gammal A340 istället. Självklart blev jag besviken men eftersom jag inte okynnesflyger utan faktiskt har ett mål med mina flygningar (ta mig från A till B för att jobba) så är det trots allt det som är det viktigaste. Men, ända sedan den första renoverade maksinen (A330) blev klar så har jag försökt få flyga med nytt eller renoverat med SAS men ständigt misslyckats. Trots att jag har fått koll på de omloppsplaner som maskinerna följer så har oturen grinat mig i ansiktet då flygningar ställts in, bytt omlopp eller andra anledningar. Senast för någon vecka sedan då allt såg ljust ut ända fram till dess att snön i Peking förändrade allt. Och det kan jag ju faktiskt inte ställa SAS till svars för, eller hur? Det är surt, men inte mycket man kan göra och inte mycket flygbolagen heller alltid kan göra då deras primära uppgift är att hålla trafiken igång och därför måste ta vad de har.