Senaste nytt

Ändrat från ny kabin till gammal

NotRyan

Medlem
Man kan aldrig, på något bolag vara säker på att få en viss kabin, och det är inget dom någonsin kommer att lova heller. Det är därför vi alltid poängterar att det kan ändras när någon hittar att en viss avgång kommer att gå med ny kabin. Inte ens linjen Stockholm-Hong Kong är säker, trots att den "skall" gå med någon av maskinerna SAS kallar A330E (242 ton MTOW A330-300). Rätt vad det är blir det teknik på någon av dom och SAS beslutar att flyga upp en ej uppgraderad A340 till Stockhom...
 

jsn

Medlem
Norwegian är väl de som varit närmast att få betala ersättning när de inte flög med Dreamliner över Atlanten pga allt strul med flygplanen just då. Men de hade också varit väldigt tydliga i sitt säljmaterial att det var just dreamliner man skulle få flyga.
Någon som vet/minns hur det gick dessa anmälningar - är de avgjorda ännu? Vad blev resultatet?

Till trådskaparen - väldigt tråkigt när sådant här händer, speciellt när man spetsat in sig på att få prova någonting speciellt, men det är inte mycket att göra åt det. Som nämnts SAS garanterar inte en specifik maskin på en viss avgång.
 
Nja, det är inte ett problem. De har aldrig sagt att alla ska vara klara måndag kl 1200. Finns väl inget flygbolag som inte gör reklam för sin nya produkt trots att inte alla flygplan hunnit bli uppgraderade.
Ur ett regelperspektiv nej, men bara att den här tråden skapades visar ju på att det är ett problem för SAS kunder som påverkar valet av bolag.
 

RickardG

Medlem
Jag förstår @SkyPriority s besvikelse helt och hållet, det är en väldigt stor skillnad mellan kabinerna och här hade han specifikt försökt pricka in den nya. Att då mer eller mindre håna hans frågeställning eller vara dryg ger lite dålig smak i munnen...
Som många sagt är det inte mycket att göra, men att förklara läget för SAS och uttrycka sin besvikelse kan ju ändå i bästa fall ge några kompensationspoäng.
 
A

Aurora

Guest
Norwegian är väl de som varit närmast att få betala ersättning när de inte flög med Dreamliner över Atlanten pga allt strul med flygplanen just då. Men de hade också varit väldigt tydliga i sitt säljmaterial att det var just dreamliner man skulle få flyga.
Någon som vet/minns hur det gick dessa anmälningar - är de avgjorda ännu? Vad blev resultatet?

Till trådskaparen - väldigt tråkigt när sådant här händer, speciellt när man spetsat in sig på att få prova någonting speciellt, men det är inte mycket att göra åt det. Som nämnts SAS garanterar inte en specifik maskin på en viss avgång.

Norwegian ble felt for dette fordi de helt spesifikt hadde "the dreamliner experience" som en del av det som var inkludert i prisen hver gang de solgte billetter. Hver billett hadde en spesifikk rekke elementer som ble listet opp som inkludert - the dreamliner experience ble slått opp stort. Det var altså "en del av billetten" (som en middag, et IFE-system, en lie-flat stol, baggasje).
 

palmen

Moderator
Ur ett regelperspektiv nej, men bara att den här tråden skapades visar ju på att det är ett problem för SAS kunder som påverkar valet av bolag.
Problemet är ju att de inte kan uppdatera alla longhual plan samtidigt utan det måste göras en åt gången.
I just dessa fall när det finns två olika kabiner man kan få så är det bara att utgå ifrån att man får den gamla kabinen, om det blir den nya blir man positivt överraskad istället för att utgå ifrån att man får den nya och bli negativt överraskad om det inte blir så.

Jag tolkar första inlägget som att hemresan ännu inte blivit av, det kan mycket väl vara så att man åter igen får ändra flyg och kan då bli den nya kabinen. Framgår inte vilket linje man kommer åka heller.
 
Så länge du får åka SK-metall och sitta längst fram i kärran så tror jag inte har något att komma med i form av klagomål. Visst hade det varit roligare att åka nytt och fräscht, men du har ju fått vad du betalat för. Möjligt du kan dramatisera det för Eurobonus kundtjänst om du åker ofta med SAS, de kanske tycker synd om dig och ger dig några extra poäng om du har tur :D
 

palmen

Moderator
OT: Jag bokade limousine service från flyget till hotellet i Dhaka men limousine i Bangladesh är inte samma som limousine på Stureplan (för att ta ett exempel)
Klart att det är skillnad på var man är, men att ta sig från FCT till planet är samma sträcka och där kan man ju som sagt få Porsche, Mercedes eller Minibuss och alla dessa kallas limousinservice av Lufthansa.
 
Toppen