Senaste nytt

Ändrat från ny kabin till gammal

S

SkyPriority

Guest
Jag bokade min resa så jag skulle få nya kabinen. Nu är alltså hemresan ändrad till en gammal A340 och jag känner mig besviken.

Vad har jag för rättigheter i det här läget, kan jag kräva att boka om/ändra?
 
Du bokar en finare Mercedes, när du hämtar får du en Ford Focus. Fortfarande en bil med fyra hjul. Hade inte du brytt dig?
Först o främst ber ja om ursäkt för mitt dryga svar men det är inte första och antagligen inte sista gången en sån här tråd dyker upp. Jag förstår att du är missnöjd men du förstår säkert av mitt svar vilken syn jag har på det. I min värld har du bokat en biljett mellan A och B och inte en viss typ av stol. Många bolag har olika stolar och jag tror inte något bolag garanterar en viss stol på en viss flygning. Jag lämnar tråden här för jag har ärligt talat ingen aning om vilka rättigheter du har hos just SAS i det här läget och jag önskar dig lycka till. Gissningsvis är det 100% goodwill från SAS sida om de bokar om dig.
 

palmen

Moderator
SAS lovar inte att du ska få flyga med ett visst flygplan eller en specifik kabin så jag tror inte du har mycket att hämta tyvärr.
Du kan alltid framföra dina synpunkter och i bästa fall kanske du får någon kompensation (även om jag inte tror att det händer).
I T&C står det dock inget om att du har rätt att avboka eller boka om utifall att du får en annan kabin en den som var tänkt vid bokningstillfället, och dessa T&C godkänner du i samband med bokningen.

Din jämförelse med att boka en finare Mercedes och få en Ford Focus haltar lite. Med SAS så bokar du en transport från A till B men du kan inte välja om du vill ha flygplan A, B, C eller D på den utvalda sträckan.
Det är lite som med Lufthansa First Class Terminal, du får skjuts ut till planet, ibland blir det i en Porsche, andra gånger i en Mercedes och det kan även bli så att du får en minibuss. Får du en minibuss i det läget är det knappast att du kan få pengarna tillbaka på resan och boka om till en annan dag.
 
S

SkyPriority

Guest
Jag bokade inte transport A till B med vilket skit som helst. Jag bokade in en transport A till B som hade WIFI, USB laddning och relativt bra komfort. Nu får jag skit. Men visst jag släpper det och inser att flygbolag får göra som dom vill.
 

palmen

Moderator
Även om de inte specifikt gör reklam för det så är det ett av sätten man kan få åka till planet.
Om vi vänder på frågan, gjorde SAS reklam för att just specifikt din avgång skulle gå med nya kabinen? Eller var det något du själv hittade för att du såg flygplanstyp eller seat map? Mig veterligen gör inte SAS rekalm för att en specifik avgång kommer att ha en specifik kabin.
 

Bryant

Medlem
SAS har ett problem: Dom har gjort reklam för sin nya kabin i ett år nu men hitintills har knappt bara hälften av långdistansplanen nya kabinen installerad.

Nja, det är inte ett problem. De har aldrig sagt att alla ska vara klara måndag kl 1200. Finns väl inget flygbolag som inte gör reklam för sin nya produkt trots att inte alla flygplan hunnit bli uppgraderade.
 
Toppen