Ändrade förmåner - restaurangcheck

Diskussion i 'Best Western & Rewards' startad av intuition, 13 December 2019.

1. intuition

intuition Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick detta på mail i dag.
    Det väckte en fråga - får man övriga förmåner vid en OTA bokning? (dvs poäng, uppgraderingar mm)?

2. JanneD

JanneD Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inga poäng iallafall, jag hade ett case tidigare i år, där en bokning skett via Hotels.com. Fick svar att man endast fick poäng om man bokade direkt
    med BW. Fick ingen uppgradering heller, men hotellet var fullt....

3. Jag fick 600p för en vistelse den 5 dec i Stockholm. Bokad via Trip.com

4. intuition

intuition Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Reggade du kortet vid ankomst eller före?

5. Vid ankomst. Fick välja på välkomstgåva eller poäng. Jag erhöll även 125kr restaurangvoucher.

6. JanneD

JanneD Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Grattis! Jag registrerade mitt kort vid ankomst (är Diamond), och fick fick ett par öl extra i baren som plåster på såren för att jag inte blev uppgraderad.
    Dock fick jag inga poäng. Kontaktade BW men fick då svaret att inga poäng vid bokning med extern part. Så du hade kanske lite tur...

7. Ja antagligen tur. Jag är också Diamond.

8. intuition

intuition Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ett besök på BW Melbourne Australien. Bokade via hotels.com, checkade in och visade kortet. Hon la in uppgifterna och sa "poängen krediteras vid utcheck". Ingen uppgradering eller annan förmån (bortsett från att managern som skötte disken bredvid och såg kortet sa "Vålkommen tillbaka sir!"). Inga poäng dök upp i slutändan heller, så jag antar att frågan är relativt besvarad - inga statusförmåner vid bokning med OTA om man inte har lite tur.

jerixon gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!