Senaste nytt

Ändrade bokning till kortare än vad Rate Rules kräver - problem?

Thornado

Medlem
Hej!

Jag hade en cash+points-bokning på Hotel Indigo Chicago Downtown Gold Coast 5-8 oktober.
För att klara min Accelerate-kampanj så bokade jag istället Holiday Inn första natten (5-6).

Gick nu in på min första bokning för att ändra datum för incheckning. När man ändrar datum där står det att ändringen inte är garanterad förrän man fått den bekräftad. Direkt efter att jag begärt ändringen så är incheckningsdatum uppdaterat i min bokning och jag har fått tillbaka 35000 poäng för första natten. Status på min bokning står dock som "Modified" istället för Confirmed och sen så noterar jag följande (som jag missat tidigare):

IHG skrev:
Rate Type:
Reward Nights
Rate Rules:
MUST STAY AT LEAST: 3 NIGHTS
Modify or Cancel Policy:
Canceling your reservation before 6:00 PM (local hotel time) on Thursday, 5 October, 2017 will result in no charge. Canceling your reservation after 6:00 PM (local hotel time) on 5 October, 2017, or failing to show, will result in a charge equal to the first night's stay per room to your credit card. Taxes may apply. Failing to call or show before check-out time after the first night of a reservation will result in cancellation of the remainder of your reservation. Points + Cash bookings are charged immediately, and cancellations are refunded in points only.

Det finns alltså Rate Rules som säger att man måste bo minst 3 nätter och med denna ändring så är det ju helt plötsligt bara 2 nätter.

Finns det någon risk att detta skapar problem? Jag vill verkligen inte förlora denna bokning (eller bli tvungen att betala annat pris för den) då det är Chicago Marathon den helgen (anledningen till min resa) och alla hotellrum någorlunda centralt är tokdyra nu.
 

agehall

Medlem
Det finns helt klart en icke obefintlig risk att du åker på att betala mer för rummet. Hur stor den risken är har jag svårt att bedöma.
 
Toppen