Senaste nytt

Ändrad flygavgång

Airbus747

Medlem
NHej,
Nu har SAS gjort sitt val.

Det slutade, efter ca 180 min. i telefon att vi begärde pengar tillbaka.
Så dålig kundvård har vi inte hört talas om ngn gång.
Men dom har gjort sitt val, d v s att dissa oss.
Men för att förstå helheten, kolla börskursen.

H
Den alltid lika ödmjuke Airbus747
 

011430121

Medlem
Lägger till lite mera om SAS och flygningar runt jul

Jag har en kollega som igår fick SMS från SAS att hennes anslutning den 24 dec från ARN till CPH klockan 16.15 är inställd hon är ombokad till ett flyg klockan 09.10 för att sedan åka SK 973 klockan 22.50 till BKK..


De senaste 8 åren har hon och hennes man åkt varje julaftontill Thailand.

SK 973 har gått 19.30 på julafton de flesta av dessa år, men i år som sagt var på sin ordinarie avgångstid.

I fjol så fanns det ingen avgång alls från ARN till CPH, såde fick åka ner en dag i förväg.

Det lite ”lustiga” när man söker avgång ARN-BKK på SAS hemsida så får man upp att det inte finns några avgångar den 24 dec, kan det var så att SAS inte visar så långa uppehåll som 12 timmar i CPH.

Hon och hennes man reser i C, de har ju tillgång till Lounge,men är den öppen så sent på julafton?
 
Last edited:

A380*G

Medlem
NHej,
Nu har SAS gjort sitt val.

Det slutade, efter ca 180 min. i telefon att vi begärde pengar tillbaka.
Så dålig kundvård har vi inte hört talas om ngn gång.
Men dom har gjort sitt val, d v s att dissa oss.
Men för att förstå helheten, kolla börskursen.

H
Den alltid lika ödmjuke Airbus747

Vad hade de för förklaring till att inte erbjuda ombokning samma dag med annat flygbolag?

Vi borde skaffa en kontakt in till media där våra medlemmar kan få berätta "sin" historia och även låta bolagets informationsdirektör få kommentera. Sedan publiceras en artikel om det i någon magasin eller tidning...
 

Alx

Medlem
Även på den här punkten tar SAS lika lite ansvar som Ryanair. För min del tyckte SAS att ett erbjudande om att antingen resa tre VECKOR tidigare än planerat var helt i sin ordning. Efter påtryckningar om mina rättigheter accepterade SAS återbetalning men vägrade väldigt bestämt ombokning till annat flygbolag (LH) och ombokning till ett annat datum (som passade mig bättre) än deras föreslagna med SAS själva... Mest irriterande var att SAS hade ställt in flygningen flera veckor tidigare och underlåtit att informera om detta och såg inga bekymmer i det eftersom det fortfarande var mer än 2 veckor kvar till planerad avresa... Suck...

Dessvärre verkar fler flygbolag agera lika illa. Nu senast LH som ställde in vår FRA-BKK den 24/12. De bokade om oss (utan att meddela oss eller fråga vad vi själva ville) till den 25/12 och vägrade också att boka om oss till TG samma dag eller LH 23/12 istället.

Min "förståelse" för dessa två flygbolag de gånger DE hamnar i en knivig sits pga väder/trasiga flygplan etc. kommer hädanefter att vara NOLL. What goes around comes around...
 
Hej. Jag fick precis min hemresa ändrad med Etihad. Skulle flugit hem 02.35 på natten den 24 dec, men fick den framflyttad till 19.50. Är det bara att boka hotel för en natt till och se glad ut? Missar ju också julafton, men det är inte så stor grej.

Är det någon som har erfarenhet om bolagen brukare hjälpa till med detta eller finns det något på kortet (Amex Elite) som kan hjälpa?

Ha det bra
 
Toppen