Senaste nytt

Lufthansa moment 22 [LH strejk 27/7 2022]

micsjo

Medlem
Nu är jag förbannad på riktigt, det enda som erbjuds är hemresa 3/8. Agenten kunde inte boka om mig till annat Star Alliance bolag utöver Lufthansa om jag inte betalade fare difference. Nu blir det HUACA ändå efter 1h och 40 minuter.

Vad som helst ut från MLA till fastlandet sedan hyrbil med envägshyra?
 

Davvelavve

Medlem
Important information for your flight LH 821
Dear Davvelavve,

as a consequence of the strike on July 27th, we can only serve you beverages on your flight and will unfortunately not be able to offer you our regular food service.

We apologize for any inconvenience this may cause. We recommend to use the options available at the airport if you would like to bring food on your flight.

If you are a connecting to a long-haul flight, you will receive the regular catering service on the longhaul flight.

Tur att man slipper heimat.
 

henrik l

Medlem
Nu börjar det likna något. Chattboten verkar ha bokat om och seatat oss till på torsdag på sträckan PMO-MUC. Resten får väl lösa sig via studier av alternativ från MUC. Men känns bättre att vara på MUC än CDG, eftersom det fanns ett alternativ med Air France, visserligen med väntelista.

Efter att ha lyssnat på pausmusiken plus en massa andra meddelanden kom jag fram till kundtjänst och damen jag pratade med hade nog en spanskklingade accent. 1/8 kunde man erbjuda en flight hela vägen till GOT från PMO via MUC. När jag påtalade att det fanns en SAS-flight imorgon som skulle lösa problemet, kollade hon med back-office. Tyvärr inte, blev det föga förvånande svaret och jag rekommenderades att ta kontakt med Avianca, eftersom det är en Life-Miles biljett. Vet inte om det är det jag utläser från EU 261/2004.

Nåväl, eftersom vi har en biljett PMO-MUC imorgon tar jag mig till flygplatsen i god tid och som nämnts här, hoppas på att dom har lite mer befogenheter i systemet så vi kan komma med SAS-flighten. Fortsättning följer...
 

GOTBound

Medlem
En liten uppdatering.

Vi anlände till MLA omkring 13:20 för vår 16:05 avgång, ganska långa köer till incheckningsdiskarna men Air Maltas business incheck hade ingen kö, utan något som helst knussel blev vi incheckade till BRU, våra väskor hela vägen till GOT.
Jag bad @Mrs. GOTBound och barnen att ta en sista titt för de tre väskorna ser vi aldrig igen :cool:.
Vi fick våra boarding cards samt invites till fast track och La Veletta club.

Jag tog ett snack med Air Maltas servicedisk efter vi checkat in, men de hänvisade till LH eller Brussels Airlines när vi landat på
BRU.

Vi flöt igenom den tomma fast tracken och tog sedan hissen upp till La Valetta club där vi nu väntar på vårt flyg till BRU.
Vi fick röd-pip i grinden in till rulltrappan upp till säkerhetskontrollen då vårt flyg inte öppnat än, men det löstes genom manuell inpassering.

Nu kommer den totala ironin… BRU flighten är aviserad drygt en timme och en halv timme försenad, vilket innebär att vi hade missat vår BRU-FRA flight även utan strejk :eek:.

Ang. bagaget, lika skönt att slippa tänka på det om vi nu routas kors och tvärs med olika färdmedel. Vi har alla packat tre dygn med ombyten i handbagaget som säkerhetsåtgärd.
 

Tonton

Medlem
En liten uppdatering.

Vi anlände till MLA omkring 13:20 för vår 16:05 avgång, ganska långa köer till incheckningsdiskarna men Air Maltas business incheck hade ingen kö, utan något som helst knussel blev vi incheckade till BRU, våra väskor hela vägen till GOT.
Jag bad @Mrs. GOTBound och barnen att ta en sista titt för de tre väskorna ser vi aldrig igen :cool:.
Vi fick våra boarding cards samt invites till fast track och La Veletta club.

Jag tog ett snack med Air Maltas servicedisk efter vi checkat in, men de hänvisade till LH eller Brussels Airlines när vi landat på
BRU.

Vi flöt igenom den tomma fast tracken och tog sedan hissen upp till La Valetta club där vi nu väntar på vårt flyg till BRU.
Vi fick röd-pip i grinden in till rulltrappan upp till säkerhetskontrollen då vårt flyg inte öppnat än, men det löstes genom manuell inpassering.

Nu kommer den totala ironin… BRU flighten är aviserad drygt en timme och en halv timme försenad, vilket innebär att vi hade missat vår BRU-FRA flight även utan strejk :eek:.

Ang. bagaget, lika skönt att slippa tänka på det om vi nu routas kors och tvärs med olika färdmedel. Vi har alla packat tre dygn med ombyten i handbagaget som säkerhetsåtgärd.

Nästa gång får du ta polstjärnan på semester istället! Iofs så finns det en risk att fru och barn skulle strejka isf :)
 

airac

Medlem
Efter att ha lyssnat på pausmusiken plus en massa andra meddelanden kom jag fram till kundtjänst och damen jag pratade med hade nog en spanskklingade accent. 1/8 kunde man erbjuda en flight hela vägen till GOT från PMO via MUC. När jag påtalade att det fanns en SAS-flight imorgon som skulle lösa problemet, kollade hon med back-office. Tyvärr inte, blev det föga förvånande svaret och jag rekommenderades att ta kontakt med Avianca, eftersom det är en Life-Miles biljett. Vet inte om det är det jag utläser från EU 261/2004.

Nåväl, eftersom vi har en biljett PMO-MUC imorgon tar jag mig till flygplatsen i god tid och som nämnts här, hoppas på att dom har lite mer befogenheter i systemet så vi kan komma med SAS-flighten. Fortsättning följer...
LH policy är att bara boka om till LH group flyg, så det stämmer. Jag har stångat med dem förra året om en resa till Minsk. Min erfarenhet finns beskriven i Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter.

Sök i tråden efter mina andra inlägg. Det slutade i alla fall med att jag köpta nya biljetter själv och att LH senare återbetalade skillnaden i biljettpris.
 

Vixit

Medlem
de hänvisade till LH eller Brussels Airlines när vi landat på BRU.

Lufthansa har ingen egen personal på BRU, det rationaliserades bort för några år sedan… samma för Swiss och Austrian. Brussels Airlines personal är tyvärr helt oberäkneliga, det beror ofta på individens humör för dagen eller om man har ett svart kort att vifta med medan man klagar… Håller tummarna för er!
 
Toppen