kerran1980
Medlem
På sikt är det orimligt att ha tre olika flygbolag som flyger inom Europa för ett bolag av SAS storlek. Man provade det för 20 år sedan med SAS Sverige, SAS Norge & SAS Danmark.
Det blev vansinnigt krångligt och svårt att schemalägga både flygplan och besättingar. Dessutom blev det väldigt dyrt med en massiv administration.
Connect och Scandinavia måste slås ihop på något sätt. Det bästa för koncernen vore förmodligen om det allt blir Scandinavia med Connects avtalsvillkor.
Om SAS militanta fackförbund på Scandinavia skulle godta det är nog tveksamt. En äldre purser på Scandinavia har långt över 500K i årslön.
SAS Link är en bra ide tycker jag med ett eget separat feeder bolag inhouse med egna anställningsavtal. Link borde på sikt själva kunna växa rejält och ta över City Jet och X-Fly operationer.
Det blev vansinnigt krångligt och svårt att schemalägga både flygplan och besättingar. Dessutom blev det väldigt dyrt med en massiv administration.
Connect och Scandinavia måste slås ihop på något sätt. Det bästa för koncernen vore förmodligen om det allt blir Scandinavia med Connects avtalsvillkor.
Om SAS militanta fackförbund på Scandinavia skulle godta det är nog tveksamt. En äldre purser på Scandinavia har långt över 500K i årslön.
SAS Link är en bra ide tycker jag med ett eget separat feeder bolag inhouse med egna anställningsavtal. Link borde på sikt själva kunna växa rejält och ta över City Jet och X-Fly operationer.
Last edited: