Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

”Enligt uppgifterna kommer inte piloterna kunna gå ut i strejk under dessa fem år samt kommer de 560 poiloterna som blev uppsagda kommer att återanställas.”

Ingen strejktråd på 5 år!!
Börjar redan ladda för sommaren 2027. :)

Skämt åsido, väldigt skönt. Kanske mycket begärt och brukar inte sätta min tilltro till "nystarter", men förhoppningsvis kan SAS ta steg mot att bli ett mer blomstrande företag. Det finns exempel på flygbolag som har goda relationer med sina anställda och lyckas bra med sin lönsamhet (Southwest är väl bästa exemplet), och det torde vara något för SAS att aspirera mot även om vägen dit är lång.

Största hjältarna i allt detta torde ändå vara all kundservicepersonal, de om något förtjänar massiv cred.
 

Tomas E

Medlem
Från Dagens Industri nu

"Nu dementerar dock SAS kommunikationschef uppgifterna från ordförande Carsten Dilling.
”Det finns inget avtal”, säger SAS kommunikationschef Karin Nyman till Di."

Källa; SAS bekräftar: Vi har nått en överenskommelse
Jag väljer faktiskt att tro styrelseordföranden (kan man kalla honom "gammeldansken" utan att bli anmäld? :D) snarare än en kommunikationschef i detta läge.
 

fred80

Medlem
Jag väljer faktiskt att tro styrelseordföranden (kan man kalla honom "gammeldansken" utan att bli anmäld? :D) snarare än en kommunikationschef i detta läge.

SAS går ut med pressmeddelande nu,

SAS HAR ÄNNU INTE NÅTT EN ÖVERENSKOMMELSE MED SAS SCANDINAVIAS PILOTFÖRENINGAR

July 18, 2022 21:29
Medlingen mellan SAS och SAS Scandinavias pilotföreningar har fortsatt under dagen. Även om medlingen har gått i rätt riktning har inget avtal ännu undertecknats mellan de två parterna.

Med anledning av spekulationerna i media vill SAS förtydliga att inget avtal ännu har tecknats mellan de två parterna. Medlingsprocessen fortsätter.

Källa: SAS har ännu inte nått en överenskommelse med SAS Scandinavias pilotföreningar - SAS
 
  • Gilla
Reactions: JNH
”Enligt uppgifterna kommer inte piloterna kunna gå ut i strejk under dessa fem år samt kommer de 560 poiloterna som blev uppsagda kommer att återanställas.”

Ingen strejktråd på 5 år!!
Så även de piloter som fått annat jobb eller skolat om sig skall återanställas… hade ju varit roligt om avtalet gick åt båda hållen!
 
Toppen