Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

airac

Medlem
Holland är sådär, turistområden ok, men bara något utanför är det ibland svårt att betala med ett kreditkort (dvs även MC/Visa). Det gäller även i Amsterdam där min släkt bor. Jag har ett Visa Electron från Skandia för dessa fall, men även därmed är det ibland stopp pga av att det är utländskt.
 

NyfikenGrau

Medlem
Just i mataffärer och på bensinstationer skulle jag väl säga att täckningen är väldigt hög i Sverige. Ett misstag man ofta gör är att det ofta fungerar dåligt med blip här och att felmeddelandet indikerar att de inte tar Amex. Testa då chip+pin istället. I Spanien har jag för övrigt upplevt att täckningen är dålig i exv restauranger.

Spanien är det också dålig täckning i ja, glömde nämna det. Är medveten om att chip+PIN funkar oftare än blipp och det är inte så att täckningen i Sverige är *dålig* på mackar och i mataffärer, men här i D har jag inte ens hittat undantag från detta, och det har jag i Sverige.
 

Nikje

Medlem
Huvudstagrillen och Burger King (min lekamen behöver egentligen inte någon av dom men..;)) i Solna centrum accepterar inte Amex. BK har nedan kortläsare och jag tycker att jag känner igen den från andra ställen som nekat Amex men kanske är inbillning.
20220615_161523.jpg


Lexus Stockholm norr och Lexus Uppsala accepterar inte heller Amex och DET svider mer än snabbmatsställen.:oops:
 

mha321

Medlem
Huvudstagrillen och Burger King (min lekamen behöver egentligen inte någon av dom men..;)) i Solna centrum accepterar inte Amex. BK har nedan kortläsare och jag tycker att jag känner igen den från andra ställen som nekat Amex men kanske är inbillning.
Visa bifogad bild 130386

Lexus Stockholm norr och Lexus Uppsala accepterar inte heller Amex och DET svider mer än snabbmatsställen.:oops:

Läsarna har inga problem med amex. Kan möjligen finnas de som har men definitivt inte verifone. Det handlar om det avtal som handlaren har med sin inlösare.
 

Nicasp

Medlem
Upptäckte det i veckan, frågade då. Fick svaret att sedan 30/5, när de installerades något nytt betalsystem, så fungerar det inte. Det jobbas på att lösas, var beskedet jag fick i onsdags.

Fungerade inte nu i fredags vid mitt lokala Apotek (vilket det alltid gjort tidigare).
 

hallgren

Medlem
På min semester på Kreta tog många butiker och restauranger amex, dock funkade aldrig varken apple pay eller contactless med själva kortet.
Vilket förstås var synd eftersom apple watch/pay är väldigt praktiskt på badsemester, och man helst bär på så lite som möjligt på stranden.
 
Toppen