Senaste nytt

Spontan award resa till Perth från Arlanda hjälp (med SAS EuroBonus poäng)

Hej alla

Funderar på att åka från ARN till PER för en veckas häng med en polare. Jag kan bestämma mig dagen innan om det ökar chansen att hitta biljetter. Hur fungerar det med thai? släpper de på fler ju närmare avgång? Eller är det bara Lufthansa?

Jag har kollat massa olika flygvägar men hittar inget bra så skulle behöva hjälp.

Jag skulle vilja åka first men business i en bra produkt är fine. Och det är ok att inte alla segment är first.

De jag hittade ett tag var
777-300er Thai och A380
A380 och 747 med Lufthansa (helst first i den nya om det går)
Air chinas nya 777-300er verkar ball
Swiss A340 i business hittar jag också lite av.

Skulle uppskatta all hjälp av er som kanske ser mer. Jag har använt awardtravelr.

Datum är från sen julafton 24 dec och måste vara hemma senast 6 Jan. Jag vill helst vara i Perth runt 6 dagar.
 

agehall

Medlem
Både ja och nej. Det gör det ju svårare att boka LH/LX F, men annars ska det funka tycker jag.

Det kan hända att det dyker upp fler platser, framförallt i LH F som kan bli synliga 14 dagar före flighten, men räkna inte med det. Om du har hittat några flighter i F skulle jag nog boka dem nu. Du lär ju knappast vara ensam om att vilja resa den här tiden på året.
 

Roger J

Medlem
Thai brukar öppna upp närmare avgång, även i First. Lufthansa First är som vanligt 14 dagar innan tänkt avresa/hemresa. Så tänker du vara borta en vecka kan du boka hemresan i LH First en vecka innan du sticker.
Räkna med skatter på 4-500:- beroende på rutt och antal stopp.
Har du tillgång till Expertflyer? Kan vara värt att ordna inför en sådan bokning.
 

miramax

Medlem
Kan man se på awardtravelr hur många eurobonuspoäng resan kostar? testade göra en sökning och hittar resor men ser inte hur mycket det ska kosta.
 
Vad jag hajjat så kör jag bara biz så blir det 180 000, och blir något segment eller alla first så blir det 240 000 EB?

Just ja en till fråga, first hittar man med thai från Europa till asien men inte från asien till Pacific. Finns det och jag inte ser det eller är det inga award biljetter på de resorna i den klassen?
 
Toppen