Senaste nytt

Nordic Choice Club Platinum

travelmode

Medlem
Man ska komma ihåg att det inte bara är en förmån som gäller när det passar hotellet utan det är en del av avtalet vid bokning och utgör avtalsbrott när tjänsten/förmånen inte levereras. Med andra ord betyder att man kan inleda en tvist vilket förmodligen är mer effektivt än att bara ta upp det med kundtjänst dessvärre.
 

Xpressen

Medlem
Problemet blir ju att jag som kund väljer att lägga mina X antal nätter hos just Nordic Choice i det här fallet, av den enkla anledningen att jag vill åt det förmåner som denna lojalitet ger mig.

Om det är så att vissa hotell är undantagna förmånerna måste ju detta kommuniceras tydligt så jag i så fall kan välja utifrån de förutsättningarna.

Jag tycker det är trist att behöva argumentera för mina förmåner och tillslut kommer åtminstone jag till punkten att jag väljer att lägga mina nätter någon annanstans.
 

intuition

Medlem
"Sen check-out till 13:00" är iofs inte bara fristående hotell som kör med. Det är en sjuka som spritt sig mellan många hotell-ledningar efter covid. När man snålat in på städrutinerna har det helt enkelt blivit så att ett rum med utcheckning efter ett visst klockslag inte blir städat samma dag.

Så just det här problemet händer tyvärr på många olika hotell inom koncernen. Där verkar vara en kultur / ledarskapsfilosofi som tillåter massor av beslut lokalt. Bra i medgångstider, mindre bra i sämre tider när hotell-ledningar helt sonika bestämmer sig för att inte följa programreglerna.
 
Råkade ut för en tvärtom-situation i höstas när jag och frugan tog en bonusnatt på Quality Hotel Sarpsborg.

Jag kontaktade kundtjänst för att försäkra mig om att få utnyttja förmånen 2-4-1 på SPA, men fick till svar från kundtjänst att det inte gällde på detta hotellet. Är helt klart mer ett ’badland’ än ett SPA, men de har bubbelpool och bastu och sånt, och är listade som ett SPA-hotell på deras sida.

När vi väl bodde där så informerade personalen mig om att jag som Platinum har fritt inträde inkl frugan.
Så istället för att, som jag förväntade mig, få betala två inträden så var det complimentary för oss båda.
Gratis entré till pool/spa är ju en extra förmån som en del hotell kör med, inget att lipa över
 

jonten

Medlem
Helsike vad dåligt informerade vissa är...
31 maj bokade jag rum till slutet av Augusti på icke namngivet Choice, är Platinum. Skall ju då få uppgradering en kategori vid bokning. Tog tag idag att jag inte fått uppgradering och mailar hotellet. Nedan är mailtråden, grunden är min bokningsbekräftelse.

Jag
Hej
Saknar uppgradering vid bokning som Platinum.
Hälsningar jonten

Hotellet
Hej jonten!

Uppgraderingar ordas oftast på morgonen samma dag som man ska checka in men eftersom du mejlade redan nu så lägger jag till en uppgradering på din bokning.


Allt gott / Best regards

Jag
Hej ******, tack för att du tog dig tid och svarade och fixade min uppgradering.

Om du har en minut över, kolla gärna vad som gäller för Platinum. Vid boknings tillfället eller isch timmarna/dygnet efter så uppgraderas man en kategori om det finns rum.
Vid incheckning så skall man uppgraderas till bästa tillgängliga rum.
Så det är om det finns rum 2 st uppgraderingar för Platinum, en vid bokning och en vid incheckning.

Som PLATINUM-medlem är du garanterad uppgradering till nästa rumskategori utan extra kostnad, så länge det finns lediga rum när din bokning registreras i bokningssystemet samt om hotellet har mer än en rumskategori

Om hotellet har ledig kapacitet vid ankomst har du som PLATINUM-medlem möjlighet att bli uppgraderad till bästa tillgängliga rumskatergori - utan extra kostnad.

Hälsningar jonten

Hotellet

Hej jonten

Det stämmer korrekt!
Det jag menade är att vi i receptionen måste lägga till det manuellt på din bokning vilket personalen som jobbar på morgonen fixar :)
Vi ser till så att din bokning är uppgraderad vid incheck.

Varmt välkommen!
Allt gott / Best regards

Jag

Hej igen
Jag bokade 31 maj, så uppgraderingen har missats många mornar....

Hur kan det vara så svårt....
 
Helsike vad dåligt informerade vissa är...
31 maj bokade jag rum till slutet av Augusti på icke namngivet Choice, är Platinum. Skall ju då få uppgradering en kategori vid bokning. Tog tag idag att jag inte fått uppgradering och mailar hotellet. Nedan är mailtråden, grunden är min bokningsbekräftelse.



Hur kan det vara så svårt....
Nu kan det ju vara sommarjobbare men jag tar det alltid vidare till Platinum-kundtjänsten så att de ser hur dåligt det funkar. Bor man 60 nätter/år och garanteras förmåner så ska man också få dessa.
 
Toppen