Senaste nytt

BRA Lounge öppnar igen på Bromma 13 december

Davvelavve

Medlem
BRA öppnar loungen på Bromma igen.
"BRA Lounge öppnar igen


Nu på måndag 13 december öppnar BRA Lounge precis intill gaterna i avgångshallen på Bromma Stockholm Airport igen. Slå dig ner för en stunds lugn och ro innan din flight med bra wifi, avslappnad stämning och bra service av vår personal så att du kan ha det riktigt bra."
 

JPE

Medlem
Flyger med Brussels nu i veckan (business). Någon som vet om jag får access till loungen?
 

Vixit

Medlem
Flyger med Brussels nu i veckan (business). Någon som vet om jag får access till loungen?

Jag skulle gissa det, även om BRA bara anger medlemskap i M&M för access. Brommaloungen har aldrig haft något vidare utbud, men vad värre är kan man läsa på hemsidan:

(För tillfället erbjuds ingen servering i loungen)
Du har tillgång till BRA Lounge när du:
  • Har bokat flygbiljett i biljettklassen "BRA Extra" eller köpt lounge access som tillval till din flygbiljett (Pris 199 SEK - tillgängligt inom kort).
  • Är guld- eller meritkund
  • Är kund/medlem kund hos någon av våra samarbetspartners Priority Pass, Lounge Key, Miles & More by Lufthansa/Brussels Airlines, samt Diners Club International.
  • Köper lounge access på plats i dörren. Pris 250 SEK eller 2000 bonuspoäng. Vi tar emot betalning via VISA samt MasterCard.
Jag är där om två veckor, så jag är nyfiken på din erfarenhet under veckan som kommer.
 

JPE

Medlem
Jag skulle gissa det, även om BRA bara anger medlemskap i M&M för access. Brommaloungen har aldrig haft något vidare utbud, men vad värre är kan man läsa på hemsidan:

(För tillfället erbjuds ingen servering i loungen)
Du har tillgång till BRA Lounge när du:
  • Har bokat flygbiljett i biljettklassen "BRA Extra" eller köpt lounge access som tillval till din flygbiljett (Pris 199 SEK - tillgängligt inom kort).
  • Är guld- eller meritkund
  • Är kund/medlem kund hos någon av våra samarbetspartners Priority Pass, Lounge Key, Miles & More by Lufthansa/Brussels Airlines, samt Diners Club International.
  • Köper lounge access på plats i dörren. Pris 250 SEK eller 2000 bonuspoäng. Vi tar emot betalning via VISA samt MasterCard.
Jag är där om två veckor, så jag är nyfiken på din erfarenhet under veckan som kommer.

Läste precis den informationen men blev inte klokare. Man kan ju tolka det som att det räcker att du är kund hos Brussels. Meningen inleds med "Är kund/medlem kund hos någon...".

Återkommer med resultat.
 

Vixit

Medlem
[
Läste precis den informationen men blev inte klokare. Man kan ju tolka det som att det räcker att du är kund hos Brussels. Meningen inleds med "Är kund/medlem kund hos någon...".

Återkommer med resultat.

Det kan i och för sig då förklara varför det inte finns någon servering… loungen finns enbart till för att erbjuda en sittplats…? o_O
 

JPE

Medlem
[


Det kan i och för sig då förklara varför det inte finns någon servering… loungen finns enbart till för att erbjuda en sittplats…? o_O
Vid incheckning frågade vi om loungen och de sa att den var öppen och att vi hade tillgång men att det tyvärr inte var någon servering. När vi kom airside upptäckte vi att loungen var stängd. Ingen information om varför. Det fanns bara en skylt som visade öppettiderna och enligt dem borde den varit öppen.
 

Vixit

Medlem
Vid incheckning frågade vi om loungen och de sa att den var öppen och att vi hade tillgång men att det tyvärr inte var någon servering. När vi kom airside upptäckte vi att loungen var stängd. Ingen information om varför. Det fanns bara en skylt som visade öppettiderna och enligt dem borde den varit öppen.

Tack för rapporten. Kanske BRA tycker att det ska vara sommarstängt nu… Den gamla loungen en trappa upp tyckte jag var mer stängd än öppen när Brysselplanen gick. När de flyttade airside var jag där en gång då dörren var öppen, men det fanns ingen personal eller utbud av vadsomhelst, bara fullt med allmänt resande människor som gått in och satt sig på de stolar som fanns. Tur att flygplatsen är liten, så att man kan åka dit med små marginaler och inte behöva spendera så mycket tid i avgångshallen.
 

plover

Medlem
Provade i fredags med mitt PP, det var ett riktigt lågvattenmärke tyvärr, och oengagerad personal, tomma snacksskålar ocg galet ocharmigt overall. Vi tog varsin Dumle och gick ut i betal-baren istället. Kanske hade de en dålig dag, men jag saknar den Yellow Lounge i avgångshallen en trappa upp.
 
Toppen