Senaste nytt

Bra lounge på Wiens flygplats?

För att summera VIE luoungerna, i mitt tycke åtminstone, så är det att föredra att inte flyga Star Alliance numer.
T1 har klart bättre lounge än Austrian Senator loungen för att inte snacka om Business loungen.

Kontentan, om ni ska flyga till VIE, Flyg AF/KLM ;)
 
För att summera VIE luoungerna, i mitt tycke åtminstone, så är det att föredra att inte flyga Star Alliance numer.
T1 har klart bättre lounge än Austrian Senator loungen för att inte snacka om Business loungen.

Kontentan, om ni ska flyga till VIE, Flyg AF/KLM ;)

Ni som reser lite mer har såklart mer erfarenhet av bra/dåliga lounger. Jag var nöjd med upplevelsen, men förstår såklart att kraven ökar när man har mer att jämföra med.

Kan för övrigt meddela att uppgraderingen (hemresan) faktiskt gav mer poäng ändå.
600 för utresan (H, ekonomi) vs 900 för hemresan (Z, business).
 

Tamas

Medlem
Första gången jag upplever loungen i Vienna, T3 vid F gates, senator delen. Den är ungefär som en tråkigare Café. EspressoHouse i Sverige har trevligare miljö...

Maten var ok, fanns lite öl och kaffe och sånt. Men Austrian borde skämmas för detta.
 
Last edited:

mha321

Medlem
Första gången jag upplever loungen i Vienna. Den är ungefär som en tråkigare Café. EspressoHouse i Sverige har trevligare miljö...

Maten var ok, fanns lite öl och kaffe och sånt. Men Austrian borde skämmas för detta.
Vilken av dem? Austrian har väl 6 lounger på VIE...
 

Båtens

Medlem
Flyger med Austrian Airlines Business från Wien till Bangkok inom kort. Har SAS Guld kort. Om jag tolkar tidigare diskussion rätt så är Senator/Star Alliance Gold den Lounge som är trevligast? Någon som vet ifall Senator Lounge vid D-gates eller G-gates är att föredra?

Tack!
 

Glenn E

Medlem
Flög med Eva Air från T2. Hade tillgång till en riktigt bra och stor lounge. Takterrass fast den var stängd för underhåll. Glömt namnet
 

Glenn E

Medlem
Låter som Vienna Lounge i T2.
Ja
6F1981E1-03B1-4E30-811B-3EABB9AABCB9.png
 

Båtens

Medlem
Lutar åt att antingen åka in till Wien och sätta sig på en schysst restaurang, hänga i Senator Lounge (gratis) eller betala mig in Vienna Lounge eller Sky Lounge.
 
Toppen