Senaste nytt

Bra lounge på Wiens flygplats?

Råkade? Slant du på knappen när du skulle checka in?

Nästan. Satt och velade igår om det var värt 1000kr för en uppgradering och tryckte iväg beställningen innan jag tänkt klart :rolleyes:

Torsdagens besök (Bis) var ingen trevlig upplevelse, överfullt och ingen som hann med och städa av bord etc.

Ingen rolig läsning. Skulle kanske ställt frågan före jag uppgraderade. Får hoppas det är mindre trängsel i loungen än utanför.
Senator kräver Guld va? Inget man har access till som vanlig dödlig med en businessbiljett?
 

ulagun

Medlem
Nästan. Satt och velade igår om det var värt 1000kr för en uppgradering och tryckte iväg beställningen innan jag tänkt klart :rolleyes:



Ingen rolig läsning. Skulle kanske ställt frågan före jag uppgraderade. Får hoppas det är mindre trängsel i loungen än utanför.
Senator kräver Guld va? Inget man har access till som vanlig dödlig med en businessbiljett?

Anser det värt en 1.000-lapp.
Du får väldigt smidig incheckning i separat utrymme. Fast track direkt från incheckningen, utan köer. Fungerande priority boarding samt bra businessupplevelse ombord (jämfört med SAS Plus) , och 600 EB poäng.
 
Anser det värt en 1.000-lapp.
Du får väldigt smidig incheckning i separat utrymme. Fast track direkt från incheckningen, utan köer. Fungerande priority boarding samt bra businessupplevelse ombord (jämfört med SAS Plus) , och 600 EB poäng.
Låter bra.
Oavsett EB-poäng i slutändan så känns det värt.
Även om loungen nu inte fått så bra betyg här så väger det andra förhoppningsvis upp.
 

Jannes

Medlem
Om du har bokningsreferensen bör du väl kunna lägga in EB-nummer i förväg. Har ofta gjort detta efter att någon annan bokat för mig, men innan resan.
Alternativt kanske du kan be dem göra det vid disken.
 
Om du har bokningsreferensen bör du väl kunna lägga in EB-nummer i förväg. Har ofta gjort detta efter att någon annan bokat för mig, men innan resan.
Alternativt kanske du kan be dem göra det vid disken.
Har försökt på Austrian’s sida och i deras app, men inte hittat nån möjlighet att lägga till bonusprogram.
Men testade att öppna bokningen på SAS sida nu, och det gick ju :)
 
Jaha.
Uppgraderingen till business gick ju igenom, status i appen var ’confirmed’ och pengar har dragits från kortet.
Idag försvann uppgraderingen från bokningen i Austrian’s app. Ringde kundtjänst imorse, de bad mig återkomma runt lunch pga teknikstrul. Suck.

Så nu sitter man i kö igen. Över 1h än så länge.
Om det är nån som tröttnat på SAS pausmusik så kan jag meddela att Austrian’s är betydligt värre.
 
Färdigrest för denna gång, och kan summera lite om någon annan undrar.

Flyger man business med Austrian finns en lounge att tillgå (på terminal 3). Som nämnts tidigare ligger den efter security en trappa upp.
Det serverades tre olika alternativ varm mat, jag valde citronkyckling vilket var helt ok. Fanns ett par olika öl-, vin- och läsksorter att välja på samt vatten och juicer. Rom, whisky och cognac som avec till kaffet. Drycker var självservering, men maten serveras av personal.
Vilorum finns, med ett fåtal liggplatser (max 10). Sittplatser fanns det gott om och ganska glest med folk under mitt nästan 3h långa besök. Bra wifi.

Businessupplevelsen på flyget var bra. Riktigt god mat (även om det blev kyckling igen). Currykyckling med ris och en grymt god efterrätt. Fick ingen meny så vet inte vad det var :rolleyes:
Drinks serverades pre-flight och fortsattes serveras under hela flighten.
Och allt på porslin och glas, kändes trevligt.

Trevligt med fast track även om det såg hyffsat lugnt ut i security. Prio boarding var det dock lite huggsexa om. Det annonserades, men efterlevdes sådär.
Allt som allt så kändes klart värt de 1000kr jag betalade för uppgradering.

Och Eurobonus-numret reggar man i Austrian’s app vid check in. BA27CA69-EBAA-418C-A548-D1C835D528F3.jpeg 2D963F60-94FA-446B-9599-F8F50DFC26F9.jpeg 7E3D2AAB-B0FE-443E-9B58-68878F208B2A.jpeg
 
Toppen